Reklama

Szykany przed estakadą: "to nie może tak funkcjonować"

fot. Dawid
fot. Dawid

Będą zmiany przy wjazdach na estakadę katowicką w ciągu ulicy Krzywoustego. Na środowej Komisji Bezpieczeństwa Rady Miasta poruszono ten temat. Według naczelnika drogówki łuki pomiędzy zaporami są zbyt ostre. ZDM zapowiada natomiast wprowadzenie zwężenia w większej odległości przed zaporami, by potok samochodów był tu mniejszy.

- Mimo zwężenia na trasie katowickiej prawie codziennie jadąc do pracy widuje przeciskające się ciężarówki tym razem na wylocie z Poznania w stronę Jarocina. To chyba nie po to były montowane zwężenia - pyta nasz czytelnik, Dawid, który uchwycił na zdjęciach kolejną ciężarówkę pokonującą "nieprzekraczalne dla ciężarówek" szykany.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA


Rozwiązanie, mające zatrzymać ciężarówki, zastosowane przed wjazdami na estakadę katowicką jak widać na załączonych zdjęciach nie spełnia swojej roli. Auta o masie powyżej 3,5 tony przeciskają się między betonowymi barierami. - Dla nas nie liczy się sposób wprowadzenia fizycznych ograniczeń, ale efekt, jaki te ograniczenia dają. Ciężarówki nie miały jeździć po estakadzie, jeśli jeżdżą, trzeba na to zwrócić uwagę zarządcy trasy i to zrobimy - mówi Jerzy Witczak, Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego podkreślając, że ZDM wypełnia zalecenia z ekspertyz, jakie pojawiły się do tej pory. - Problemem może też być fakt, że od strony Franowa zapory ustawiono nie przed samą estakadą, a przed wiaduktem nad ulicą Chartowo i można ją ominąć jadąc "dołem", przez torowisko tramwajowe - dodaje.

Na środowej Komisji Bezpieczeństwa Rady Miasta dyskutowano na temat szykan, które pojawiły się przed estakadą. - To nie może tak funkcjonować, ponieważ od poniedziałku jest tutaj komunikacyjna tragedia - mówi Krzysztof Skrzypiński, szef Komisji Bezpieczeństwa. Józef Klimczewski, naczelnik poznańskiej drogówki przyznaje, że łuki pomiędzy barierami są zbyt ostre i trzeba je inaczej wyprofilować. - Miałem uwagi do funkcjonowania tych barier od początku - mówi Klimczewski.

W spotkaniu udział brał także przedstawiciel Zarządu Dróg Miejskich. - Wyjaśnił, że przeprowadzone zostaną prace, które mają zmniejszyć potok samochodów przed samymi szykanami. Obecnie auta dojeżdżają do nich dwoma pasami ruchu, a mają dojeżdżać jednym. Ma się więc pojawić dodatkowe zwężenie - wyjaśnia Skrzypiński. - Obecnie auta zwalniają przed szykanami do zera i to powoduje tu korki. Zaproponowano też umieszczenie przed estakadą ograniczników wysokościowych, ale to, czy się pojawią zależy tylko od zarządcy drogi - dodaje.

Dorota Wesołowska z Zarządu Dróg Miejskich podkreśla, że zarządca drogi nie jest od tego, by kontrolować czy kierowcy ciężarówek wjeżdżają na estakadę. - Zarządca drogi zgodnie z decyzją Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego o "skutecznym zabezpieczeniu przed wjazdem na obiekt pojazdów o ciężarze całkowitym powyżej 3,5 t" wspólnie z innymi podmiotami uczestniczącymi w Komisji Bezpieczeństwa Ruchu, tj. Wydziałami: Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa, Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji i strażą miejską, pracują nad wprowadzeniem skutecznych rozwiązań komunikacyjnych. Powszechnie jednak wiadomo, że najlepszym i najprostszym rozwiązaniem jest przestrzeganie przepisów prawa - wyjaśnia.

Do sprawy będziemy wracać.

Jak oceniasz postawienie zapór betonowych na ulicy Krzywoustego?

  • 0%
  • 0%
  • 0%

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Może być bardzo niebezpiecznie. Jest ostrzeżenie IMGW również dla Poznania!
2℃
-3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
19.30 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro