Pracownik Poczty Polskiej z Komornik oskarża pracodawcę o nepotyzm i zbyt dużą liczbę zwolnień. Jest odpowiedź w tej sprawie
Do naszej redakcji epoznan.pl w środę wpłynął list od Czytelnika.
Jest on pracownikiem w WER Komorniki, skarżył się na panujący nepotyzm i brak wypłacania premii.
- Problemy finansowe Poczty Polskiej. Zatrudniają na umowę zlecenie dzieci kierowników itd. Pragnę, nagłośnić problem, który kolejny raz się pojawia w Wer Komorniki. Zwolnili tyle ludzi, a na czas urlopów zatrudnia się dzieci kierowników, gdzie i tak jest mało pracy w całym centrum logistycznym bo spada liczba przesyłek. Gdzie tu logika ?!!! Panie Prezesie Poczty Polskiej. Czy Pan wie o takiej sytuacji w Wer Komorniki?? Wynagrodzenia nasze były kiedyś wyższe, a to za sprawą zabrania pracownikom premii miesięcznej. Ale widać, że inni dostają Naszą wypracowaną premie. Czas zlikwidować tę sitwę, bo normalni pracownicy na tym wszystkim cierpią, dość znajomości. Pozdrawiam. Pracownik - tak brzmiała wczorajsza wiadomość pracownika Poczty Polskiej.
Zwróciliśmy się do rzecznika prasowego Poczty Polskiej, który w czwartek odpowiedział na zarzuty jednego z pracowników.
- Poczta Polska, jak zdecydowana większość firm w każdej branży, oprócz zatrudniania pracowników etatowych wykorzystuje elastyczne formy zatrudnienia, np. w ramach umowy zlecenia. To kluczowe narzędzie szczególnie w okresie wzmożonego ruchu świątecznego, występowania pików w wolumenach przesyłek od masowych nadawców czy w czasie sezonowo zwiększonej absencji spowodowanej np. urlopami wypoczynkowymi stałych pracowników. Liczba takich umów jest monitorowana i na bieżąco optymalizowana, w zależności od obciążenia i spodziewanych pików nadań - wyjaśnia rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Rzecznik prasowy podkreśla w odpowiedzi również, że dużym wyzwaniem dla Poczty Polskiej pozostaje pozyskanie i zabezpieczenie odpowiedniej liczby współpracowników w węzłach logistycznych oddalonych od dużych skupisk ludzkich, przede wszystkim z uwagi na specyficzne położenie terminali i ograniczone możliwości dojazdu komunikacją zbiorową.
- Dlatego oprócz rekrutacji prowadzonych przez centrum kadr Spółki kandydaci chętni do współpracy tymczasowej w ramach np. umowy zlecenia są pozyskiwani również w wyniku działań własnych, podejmowanych przez pracowników Poczty z różnych jednostek Spółki, niezależnie od zajmowanego stanowiska - dodaje rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Najpopularniejsze komentarze