Reklama

Nowe logo wciąż budzi duże emocje. "Zamyka nas jakby w takiej małej miejscowości"

fot. UM Poznań
fot. UM Poznań

Narzekają nie tylko mieszkańcy.

W ubiegłym tygodniu zaprezentowano nową strategię marki Poznań wraz z nowym logo naszego miasta. Białe logo na zielonym tle od momentu ujawnienia wzbudza ogromne emocje wśród mieszkańców. Okazuje się, że nie podoba się też części radnych. Widać to było zwłaszcza w trakcie posiedzenia Komisji Promocji Miasta, Turystyki i Rekreacji Rady Miasta.

"Wolałbym aby to logo było w większym stopniu przedyskutowane. Nawiązuje tu między innymi do tego, że zostało to pominięte całkowicie przez Radę Miasta" - komentuje przed kamerą WTK Tomasz Stachowiak, przewodniczący Komisji Promocji Miasta, Turystyki i Rekreacji. "Uważam, że to logo nas zamyka jakby w takiej małej miejscowości. Nie pokazuje potencjału jednego z najlepszych miast w Polsce" - dodaje.

W dyskusji brały też udział osoby spoza Rady Miasta. "Nie ma zarządzenia prezydenta o wprowadzeniu nowej strategii, ani nie było, o czym wspominali radni, przeprowadzonej procedury tych dokumentów przez Radę Miasta"- komentuje w rozmowie z reporterem Pulsu Dnia Telewizji WTK Anna Sokolnicka-Elzanowska ze Stowarzyszenia Plac Wolności. "Najpierw powinna powstać nowa strategia rozwoju miasta, której częścią powinna być strategia marki - taka jest kolejność. Tu ją odwrócono, zamknięto te prace w gabinecie prezydenta" - dodała.

W dyskusji brał udział też Artur Brzeski, który wcześniej takie strategie przygotowywał również dla miasta. "Ona jest nieujawniona, my nie wiemy, jaka jest strategia. Dostaliśmy pewne opracowanie zarówno brandingu jak i pewnych haseł z tej strategii ale jej nie znamy. Strategia i dokument, który został wypracowany w ramach umowy z urzędem miasta nie została nigdzie upubliczniona" - komentuje.

"Pełny zapis strategii powinien zawierać analizy, wyniki badań, na których się opieramy, stawiać jakieś cele - dla marki, dla komunikacji, pewien ramowy harmonogram, jak to wdrażać, jak rozwijać" - dodał strateg.

Zdaniem Brzeskiego wątpliwości wzbudzają także koszty. "Mówi się o 150 tysiącach złotych. W 2023 roku faktycznie było to 158 tysięcy złotych, ale w 2024 doszły dodatkowe umowy, które są jakby integralną częścią tego, co miasto pokazuje w swoim opracowaniu i to było kolejne 100 tysięcy - mówi. Dodaje, że do tego trzeba doliczyć koszty filmów, czy animacji, które nie są ujęte w kosztorysie.

Miasto zakłada, że jeszcze przez rok obok nowego logo obowiązywać będzie jeszcze jego stara wersja. Tymczasem mieszkańcy już mogą podpisywać petycję w sprawie przywrócenia starego logotypu. Pisaliśmy o tym tutaj.



Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

23℃
15℃
Poziom opadów:
0.2 mm
Wiatr do:
12 km
Stan powietrza
PM2.5
8.97 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro