Reklama

Wciąż dajemy się oszukiwać. Jedno kliknięcie kosztowało ją prawie 10 tysięcy złotych

fot. policja
fot. policja

Niestety, ale mimo ostrzeżeń wielu internautów wciąż daje się oszukać.

Jak wyjaśniają funkcjonariusze, niemal każdego dnia dostają zgłoszenia o oszustwach internetowych. Jedną z ofiar takiego oszustwa padła w ostatnich dniach mieszkanka Złotowa. Jak się okazało, udostępniła w internecie ogłoszenie dotyczące sprzedaży roweru.

- Nieznany sprawca pod pretekstem kupna sprzedawanego przez nią roweru, przesłał jej link by sfinalizować transakcję - podaje policja. - Link prowadził do bankowości internetowej, przez którą należało zalogować się do swojego banku. Gdy kobieta kliknęła w podany link i wpisała login oraz hasło, nie mogła zalogować się, bo strona przestała działać - dodaje.

Na tym jednak się nie skończyło. - Po chwili zadzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika banku z informacją, że zablokowała swoje konto i by je odblokować musi podać kod, który właśnie został do niej przesłany. Gdy podała kod z wiadomości SMS, dzwoniący rozłączył się i wówczas pokrzywdzona zorientowała się, że mogła zostać oszukana. Gdy zalogowała się na swoje internetowe konto w tradycyjny sposób, okazało się, że oszust dokonał wypłaty z jej konta na kwotę blisko 10 tysięcy złotych.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

24℃
13℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
25 km
Stan powietrza
PM2.5
13.13 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro