Koziołki promują Poznań
W poniedziałek rozpoczęła się dwutygodniowa kampania promocyjna pod hasłem "Poznań fika na plaży. Wskocz po drodze na koziołki!". W największych polskich miastach zawisną plakaty, mające zachęcać turystów do zatrzymania się w Poznaniu.
- Kampania promocyjna jest nagrodą w konkursie "Złote Formaty", w którym Poznań zajął pierwsze miejsce za plakat "Pierwszy krzyk", promujący obchody 50. Rocznicy Powstania Poznańskiego Czerwca - mówi Rafał Łopka z biura prasowego Urzędu Miasta. Wartość nagrody wynosi 100 tys. złotych. Miasto miało do wykorzystania 300 bilbordów, na rozpoczętą kampanię przeznaczono 150. Pozostałe zostaną wykorzystane w kolejnej tego typu akcji.
Celem kampanii jest nakłonienie turystów, aby jadąc lub wracając z urlopu nad morzem, zatrzymali się w Poznaniu. W projekcie zawarte zostały również imprezy dla dzieci i ich rodziców, mające odbyć się w pięciu nadmorskich miejscowościach: Ustce, Darłowie, Mielnie, Kołobrzegu i Międzyzdrojach. Przewidziane jest m.in. przepychanie roweru Marycha po plaży, wyścig koziołków i lepienie rogali marcińskichz piasku. Specjalnie dla dziecy wypoczywających nad morzem Urząd Miasta Poznania przygotował również kolorowanki z przygodami koziołków, mające ich zapoznać z poznańską gwarą miejską.