Reklama

Trwa modernizacja linii kolejowej Czempiń - Poznań, będzie wygodniej i szybciej

Do tej pory zmodernizowano 29 km torów, pojawiły się nowe słupy trakcyjne oraz trzy przebudowane przystanki. Po zakończeniu prac podróż z Poznania do Czempinia ma trwać 35 minut.

Według zapowiedzi PKP po modernizacji podróże staną się bardziej komfortowe. Miedzy innymi dzięki wyższym i lepiej oświetlonym peronom. Ponadto pojawią się ekrany akustyczne oraz specjalne przejścia dla zwierząt.

Majówka pełna atrakcji w DELI Parku! Dmuchańce, place zabaw, grillowanie, spotkania ze zwierzakami, zabawy i animacje dla dzieci, spacer po parku i w koronach drzew.
REKLAMA

Już od kwietnia po w całości zmodernizowanych torach kursują pociągi pasażerskie między Czempiniem a Mosiną. W ramach inwestycji realizowanej na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zamontowano na tym odcinku łącznie 20 km nowych torów oraz 21 km sieci trakcyjnej. Dzięki temu niektóre pociągi pasażerskie będą mogły rozpędzać się na tej trasie do 160 km/h - informuje Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Swoje oblicze zmieniły również przystanki osobowe w Iłowcu, Drużynie Poznańskiej oraz Poznaniu Dębcu. Powstały miedzy innymi podwyższone perony, nowe oświetlenie, nowoczesny system nagłośnienia oraz nowe tablice informacyjne.

Natomiast od lipca trwają prace modernizacyjne na stacjach Czempiń i Luboń. W tych miejscach również powstają podwyższane perony, które wyposażone będą w windy. Rozpoczęły się także prace przy budowie wiaduktu drogowego w Łęczycy, który powstaje w miejscu istniejącego przejazdu kolejowo - drogowego w poziomie szyn. Zapewni on pełne bezpieczeństwo dla ruchu drogowego i kolejowego. Trwa również przebudowa wiaduktu kolejowego w Luboniu, w ciągu ul. Powstańców Wielkopolskich - informuje Wolny.

Z kolei w październiku PKP planuje rozpocząć budowę wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Czechosłowackiej w Poznaniu. W ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap III, odcinek Czempiń - Poznań" zmodernizowany zostanie też przystanek w Puszczykowie oraz stacje w Mosinie i Puszczykówku. Ponadto projekt zakłada budowę lub modernizację 7 mostów, 8 bezkolizyjnych przejść dla pieszych pod torami, a także 14 przepustów. Przebudowanych zostanie także 17 przejazdów kolejowo - drogowych, a w miejsce 12 zlikwidowanych powstaną 3 wiadukty kolejowe oraz 1 wiadukt drogowy. Obiekty inżynieryjne znacząco poprawią poziom bezpieczeństwa pieszych, jak również uczestników ruchu kolejowego i drogowego - dodaje Wolny.

Wszystkie prace mają się zakończyć na koniec 2015 roku. Dzięki modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły jeździć trasą z prędkością 160 km/h, a czas przejazdu z Czempinia do Poznania potrwa 35 minut. Koszt projektu "Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap III, odcinek Czempiń - Poznań" to 940,16 mln zł, z czego 667,16 mln zł pochodzi ze środków Unii Europejskiej Fundusz Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

22℃
11℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
12 km
Stan powietrza
PM2.5
9.30 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro