Reklama

Dojazd do CH Łacina: prezydent odmówił wytyczenia alternatywnej trasy

Od miesięcy mieszkańcy ulicy Milczańskiej zabiegali o to, by po wybudowaniu centrum handlowego Łacina w ich sąsiedztwie, auta dojeżdżające do obiektu nie jeździły pod ich oknami. Prezydent nie zgodził się na wytyczenie alternatywnej trasy.

Wielokrotnie pisaliśmy na naszym portalu o problemie mieszkańców ulicy Milczańskiej. W związku z budową centrum handlowego Łacina ich ulica ma zostać poszerzona. Tym samym znacznie więcej samochodów niż obecnie będzie przejeżdżać tuż pod oknami bloków w ramach osiedla Zielony Taras.

TEJ! Zasługujesz na jesienny relaks. Linea Mare***** nad morzem to idealne miejsce na wypoczynek wśród sosnowych lasów. Odkryj spokój i komfort w wyjątkowym otoczeniu.
REKLAMA


Mieszkańcy chcieli, by przedłużona do ulicy Inflanckiej Milczańska omijała osiedle. Ich zdaniem powinna zostać poprowadzona częściowo pod estakadą w ciągu ulicy Krzywoustego, a następnie powinna się łączyć z nowym rondem, z którego można by wjechać na nową ulicę, poprowadzoną równolegle do ulicy Krzywoustego.

Na przełomie lutego i marca mieszkańcy spotkali się z przedstawicielami inwestora CH Łacina. - Wciąż utrzymujemy, że jesteśmy otwarci na sugestie mieszkańców, ale piłeczka jest po stronie Urzędu Miasta - podkreślał wielokrotnie w rozmowie z nami Aleksander Rosa, przedstawiciel inwestora.

Z najnowszych informacji wynika, że na wytyczenie alternatywnej trasy nie zgodził się prezydent Poznania. - Jesteśmy strasznie zawiedzeni postawą prezydenta Grobelnego, który osobiście nie przedstawił nam swoich argumentów - mówi Grzegorz Marciniak, mieszkaniec z ul. Milczańskiej. - W wyjaśnieniu nie ma żadnego argumentu, który byłby za naszą propozycją, a my całą listę argumentów przesłaliśmy do MPU - dodaje.

- Ta droga ma od zawsze charakter drogi zbiorczej - mówi Jerzy Stępień, zastępca prezydenta Poznania. - Było tak już w planie z 1994 roku, w studium z 1999 roku i w obecnym studium - dodaje. Jak zapewnia miasto, dojazd ulicą Milczańską do galerii handlowej będzie dojazdem dodatkowym. - Główny dojazd ma się odbywać poprzez skrzyżowanie z ulicą Bolesława Krzywoustego lub od strony ulicy Jana Pawła II - wyjaśniają urzędnicy.

Miejscy radni dziwią się decyzji prezydenta. - Jestem ciekawy skąd się wzięły te rozstrzygnięcia prezydenta - mówi Łukasz Mikuła, radny PO. - Dla mnie są to argumenty na siłę. Nie rozumiem dlaczego zakłada się, że inwestor wystąpi przeciwko tym zmianom, skoro do tej pory miasto oficjalnie nie spotkało się z inwestorem - dodaje Mariusz Wiśniewski, radny PO.

Inny argument to założenie, że alternatywna droga może się nie spodobać mieszkańcom os. Oświecenia, które znajduje się... po drugiej stronie estakady katowickiej. - Bliżej nich jest estakada katowicka więc droga idąca za nią nie będzie kolidowała. W związku z tym jest to dla nas argument absurdalny - przyznaje Marciniak.

Radni zaznaczają, że szansa dla mieszkańców jeszcze istnieje. - Przystąpienie do zmiany planu jest możliwe - mówi Łukasz Mikuła. - Kwestia realizacji tej drogi w dużej mierze zależy od ustaleń z inwestorem - kończy. Do sprawy wrócimy.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

10℃
1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
18.10 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro