Przebudowa Gdyńskiej i Bałtyckiej ruszy w tym roku
W trzecim kwartale bieżącego roku ma się rozpocząć przebudowa ulic Gdyńskiej i Bałtyckiej związana z budową spalarni śmieci w tym rejonie. Do końca marca gotowy ma być projekt budowlany. Prace będą prowadzone etapami i na pewno spowodują utrudnienia w ruchu. Przeprowadzenie inwestycji wiąże się z rozebraniem pięciu budynków mieszkalnych.
Do końca wakacji w 2012 roku trwały konsultacje społeczne związane z projektem budowy i przebudowy dróg dojazdowych do spalarni śmieci, która powstanie na terenie Karolina. Inwestycja dotyczy przede wszystkim ulic Gdyńskiej i Bałtyckiej, a także dróg przyległych.
Na początku 2013 roku informowaliśmy, że prace rozpoczną się prawdopodobnie jeszcze w 2013 roku. Tak się jednak nie stało. - Inwestycja została uwzględniona w Wieloletniej Prognozie Finansowej. W 2014 roku przeznaczono na nią 17,4 miliona złotych, w 2015 - 20 milionów, a w 2016 - 64 miliony złotych - tłumaczy Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich. - Do końca marca, wyłoniona w przetargu firma projektowa Biuro Projektów "Trasa", ma dostarczyć projekt budowlany. Następnie zostanie ogłoszony przetarg na prace budowlane. Plan zakłada rozpoczęcie robót budowlanych w III kwartale tego roku i prowadzenie prac etapami - dodaje.
Ulicę Gdyńską czeka przebudowa na odcinku od mostu nad rzeką Główną do terenów położonych już poza terenem Poznania, w gminie Czerwonak (łącznie to ponad 3 kilometry). Nową Gdyńską dojedziemy aż do Centralnej Oczyszczalni Ścieków w Koziegłowach. Co oznacza pojęcie "nowa"? Gdyńska stanie się szersza - zyska po jednym pasie ruchu w każdą stronę (czyli kierowcy będą mieli po dwa pasy ruchu w każdą stronę). Na skrzyżowaniu z ulicą Chemiczną stanie sygnalizacja świetlna, a w pobliżu sporych zakładów - elektrociepłowni i gazowni pojawi się podziemne przejście dla pieszych. Łatwiej będzie też kierowcom. W ciągu ulicy Gdyńskiej pojawi się wiadukt, dzięki któremu przejedziemy nad torami kolejowymi. Na terenie gminy Czerwonak w ciągu Gdyńskiej (na obecnych skrzyżowaniach z Poznańską i Piaskową) pojawią się natomiast ronda.
Przebudowa czeka również ulicę Bałtycką na odcinku od mostu Lecha do skrzyżowania z Syrenią (1400 m długości). Trasa zostanie poszerzona o nowe pasy ruchu, pasy do skrętu w lewo (w Gdyńską) zostaną wydłużone. Trzeba będzie wybudować także zupełnie nową drogę dojazdową do spalarni - będzie mieć około 1600 m długości - połączy ulice Bałtycką i Gdyńską. Na inwestycji zyskają także piesi i rowerzyści. Wzdłuż przebudowywanych odcinków tras mają się pojawić chodniki i ścieżki rowerowe lub ciągi pieszo-rowerowe.
- Na projektowanych odcinkach przewidziano konieczność rozbiórki 5 budynków mieszkalnych (ul. Gdyńska nr 68, 66, 64, 62, 58) oraz 5 budynków gospodarczych. Inwestycja koliduje również z pozostałością po przyczółku kolejki wąskotorowej - czytamy w opisie inwestycji. - Rozbudowa istniejących dróg, zapewnienie bezkolizyjnego przejazdu nad linią kolejową nr 356 oraz stworzenie nowego połączenia ulic Gdyńskiej i Bałtyckiej wpłynie na poprawę warunków i płynności ruchu, a także zwiększy jego bezpieczeństwo oraz będzie miało pozytywny wpływ na ochronę środowiska - dodają autorzy opracowania.
Najpopularniejsze komentarze