Poznań City Center: rusza budowa dróg!
Rozpoczynają się prace związane z budową dróg w okolicach galerii handlowej Poznań City Center oraz nowych dworców PKP i PKS. Pierwsze utrudnienia w ruchu pojawią się już w połowie grudnia. Prezentujemy nowe wizualizacje układu komunikacyjnego przy inwestycji TriGranitu.
Już we wtorek rozpoczęto pierwsze prace związane z budową nowego układu komunikacyjnego przy Zintegrowanym Centrum Komunikacyjnym. - Wygrodzono teren na Wolnych Torach, gdzie będą prowadzone roboty drogowe - mówi Przemysław Terlecki z TriGranitu. - Przystąpiono także do przekładania kabli i prac związanych z podziemną infrastrukturą i instalacjami. Na razie pierwsze prace prowadzone są poza obszarem, który powodowałby utrudnienia w ruchu aut czy tramwajów - dodaje.
Pierwsze ograniczenia i utrudnienia w ruchu pojawią się w połowie grudnia, a sporo zmian w tym rejonie na pewno zostanie wprowadzonych na początku stycznia. - Inwestor tej części robót, Zarząd Dróg Miejskich, z odpowiednim wyprzedzeniem, po uzgodnieniu z wykonawcą robót drogowych (Konsorcjum firm wynajętych przez TriGranit) będzie informował o wprowadzanych tymczasowo ograniczeniach i zmianach w organizacji ruchu - zapewnia Terlecki.
Jakie zmiany nas czekają? Okresowo po moście Dworcowym będziemy się poruszać tylko jedną nitką jezdni. Planowane jest także wprowadzenie na moście wahadłowego ruchu tramwajowego. - Roboty są tak zaplanowane, aby w jak najmniejszym stopniu zdezorganizować ruch, choć pewnych utrudnień, przy takiej skali prac nie da się wyeliminować.
Po zakończeniu robót ma być jednak lepiej, niż jest obecnie. - Mieszkańcy Poznania i przyjezdni zyskają bardziej drożną niż teraz (dwa pasy na wprost i trzeci skręt w lewo) drogę na odcinku Most Dworcowy ulica Przemysłowa/Towarowa, a także nowe, szerokie skrzyżowanie - wymienia. Pojawią się tutaj także przejście podziemne dla pieszych i rowerzystów oraz ścieżki rowerowe. - Będą również nowy przystanek tramwajowy skomunikowany z przejściem podziemnym schodami i windą (z tego powodu trzeba będzie przebudować ulicę Matyi i podnieść teren o 1,5 metra), przedłużona w głąb Wolnych Torów ulica Jakuba Wujka umożliwiająca wjazd od strony Wildy i ulicy Hetmańskiej i drogi wewnętrzne umożliwiające dojazd do nowego dworca PKS, do centrum handlowego Poznań City Center i na nowy trzykondygnacyjny parking - zauważa. Ma się tutaj pojawić również specjalny parking dla rowerów.
Równocześnie z budową dróg trwają prace w budynku ZCK. Do końca roku TriGranit planuje doprowadzić obiekt do stanu surowego otwartego. Cała inwestycja ma być oddana do użytku za rok.
Prezentujemy nowe wizualizacje przedstawiające m.in. układ komunikacyjny przy budynku dworców oraz galerii handlowej Poznań City Center. TriGranit zaznacza, że są to materiały robocze, które nie odzwierciedlają w 100 procentach tego, co pojawi się na tym terenie. - Te wizualizacje oddają ducha, ideę tego, jak ma w niedalekiej przyszłości wyglądać ta część miasta - podkreśla Terlecki. Równocześnie TriGranit zastrzega, że w projekcie wykonawczym mogą pojawić się zmiany i korekty.
Najpopularniejsze komentarze