Reklama

Co będzie po EURO 2012? Nadal remonty

Mistrzostwa będą tylko przerwą w toczących się remontach i chwilą wytchnienia dla poznaniaków. Już w wakacje szykują się kolejne inwestycje, które utrudnią życie i kierowcom i pasażerom.

Do tej pory Poznań przypominał wielki plac budowy, teraz zaczęły się wielkie porządki. Ostateczny termin zakończenia największych inwestycji przygotowywanych na Euro kończy się za kilka dni. Terminy w większości udało się dotrzymać. Wszyscy marzyliby o tym, ze skończą się remonty po EURO 2012. Niektóre faktycznie się skończą jednak inne dopiero się zaczną - mówi Ryszard Grobelny, prezydent Poznania.

Zamelduj się w Poznaniu! Meldunek to nie tylko formalność. Głosuj w wyborach, zyskaj zniżki na parkowanie, komunikację miejską i wiele więcej! Zyskaj realny wpływ na swój fyrtel.
REKLAMA

Lista wszystkich planowanych inwestycji, tych do dokończenia i tych odłożonych na po Euro 2012, jest naprawdę długa. Na pierwszy ogień pójdzie Kaponiera. Kolejny etap przebudowy - tym razem od Mostu Teatralnego do samego ronda Kaponiera - zacznie się już w pierwszych dniach lipca. Również wtedy zacznie się przebudowa przejścia podziemnego. Kluczową kwestią dla Kaponiery jest PST i ulica Dworcowa. Pytanie czy PST będzie w momencie zamknięcia Kaponiery, czy będzie można puszczać tramwaje przy pewnych pracach zwłaszcza rozbiórkowych - mówi dr Jaremi Rychlewski, Politechnika Poznańska . Tego jeszcze nie wiadomo. Tym bardziej, że w sierpniu zamknięta będzie ulica Głogowska i część ulicy Roosevelta. Przebudowa obu odcinków jest konieczna do przedłużenia trasy PST. Na moment spięcia Pestki będziemy musieli zawiesić kursowanie całej trasy PST do Sobieskiego - tłumaczy Maciej Bulski, Infrastruktura Euro 2012.

Kolejny remont zacznie się kilka miesięcy później. Zamiast skrzyżowania ulic Przemysłowej i Matyi pojawi się rondo. Prace zaczną się w listopadzie. Czeka nas duża komunikacyjna rewolucja. Jadąc od strony Wildy, aby dostać się do centrum będziemy wjeżdżać od ulicy Jakuba Wujka, bez problemu na Wolne Tory - mówi Przemysław Terlecki, rzecznik Trigranit. Konkretne rozwiązania będą dopiero opracowane. Wiadomo już, że najmniej ucierpią kierowcy, tymczasowe jezdnie mogą zostać poprowadzone przez teren Wolnych Torów - liczba pasów w obie strony ma być zachowana. Tramwaje prawdopodobnie pojadą po obecnym torowisku. Wszystkie utrudnienia w tym miejscu skończą się dopiero pod koniec przyszłego roku, kiedy gotowe będzie całe Zintegrowane Centrum Komunikacyjne, z nowym dworcem PKS i galerią handlową. Również jesienią drogowcy przebudują kolejny odcinek Grunwaldzkiej dochodzący do Junikowa.

Poczekać trzeba będzie również na inne inwestycje. Dopiero pod koniec przyszłego roku skończy się budowa zamku na Wzgórzu Przemysła, choć sam zamek będzie otwarty dużo później. Interaktywne Centrum Historii Ostrowa Tumskiego powstanie dopiero na przełomie 2012 i 2013 roku. Jego budowę wyprzedza Rezerwat Archeologiczny, który będzie częścią ICHOT-u i będzie otwarty od końca czerwca 2012 roku.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

13℃
6℃
Poziom opadów:
2 mm
Wiatr do:
16 km
Stan powietrza
PM2.5
9.20 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro