Spada sprzedaż papierowych dzienników

Jak podaje portal wirtualnemedia.pl, coraz gorzej się sprzedają dzienniki regionalne. Dotyczy to także poznańskiej gazety Polska Głos Wielkopolski.
Portal wirtualnemedia.pl opiera się na danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy z marca br. Jak podaje, średnia dzienna sprzedaż dziennika Polska Głos Wielkopolski spadła z 50 126 egzemplarzy w marcu 2009 r. do 44 959 w marcu 2010 r. Poznańska gazeta zanotowała też zmniejszenie sprzedaży w porównaniu z lutym br., w którym znajdowała średnio 46 765 nabywców.
Poważne spadki odnotowały wszystkie 15 wymienionych przez portal polskich dzienników regionalnych. Największy z nich, czyli Polska Dziennik Zachodni, sprzedawał się w marcu br. w liczbie 68 593 dziennie. W tym samym okresie poprzedniego roku gazeta znajdowała po 77 937 nabywców. Jeszcze w lutym 2010 r. znajdowała średnio 72 413 nabywców.
Pod względem sprzedawanych egzemplarzy Polska Głos Wielkopolski pozostaje dziś czwartym dziennikiem regionalnym w kraju. Wyprzedzają go kolejno Polska Dziennik Zachodni, Gazeta Pomorska i Express Ilustrowany.