Reklama
Reklama

Koleje Wielkopolskie z zupełnie nowymi maszynami w taborze? Takich jeszcze nie mają

fot. Stadler
fot. Stadler

Po Wielkopolsce mogą wkrótce kursować Flirty w barwach KW.

Koleje Wielkopolskie chcą kupić 10, a być może nawet 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych, z których każdy ma pomieścić ponad 500 pasażerów na pokładzie. Branżowy portal rynek-kolejowy.pl informuje, że choć to Newag złożył najtańszą ofertę w przetargu, zwycięzcą może się okazać firma Stadler, która proponuje krótszy czas realizacji kontraktu.

Sanatorium Bałtyk w Kołobrzegu - wyjątkowe miejsce, w którym relaks i zdrowie idą w parze. Rezerwuj pobyt nad morzem już dziś! +48 94 355 34 34, +48 94 355 34 44, [email protected]
REKLAMA

I tak PESA za dostarczenie 20 pojazdów chce 1,095 mld złotych, Newag 1,019 mld złotych, a Stadler 1,105 mld złotych. Istotna jest jednak nie tylko cena (60% oceny oferty), ale też termin realizacji (30% oceny). A to Stadler zaproponował, że zamówienie podstawowe (10 pojazdów) dostarczy w niespełna dwa lata. Newag chce to zrobić w 38 miesięcy, a PESA w 42 miesiące. Po przeliczeniu punktacji to prawdopodobnie Stadler okaże się autorem najlepszej oferty.

Jeśli tak się stanie, Koleje Wielkopolskie wejdą w posiadanie pociągów, których obecnie nie mają w swoim taborze. To Flirty. Takie składy jeżdżą przez Poznań w barwach PKP Intercity.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

4℃
0℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
13 km
Stan powietrza
PM2.5
13.10 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro