Jak GigaCloud wspiera cyfrową transformację firm w Polsce?
Cyfrowa transformacja jest już nie tylko wyborem, ale i warunkiem, aby firmy mogły swobodnie funkcjonować na rynku. Nie decyduje tylko o tym tylko szeroko dyskutowany obecnie AI, ale także chmura obliczeniowa.
W centrum cyfrowej transformacji znajduje się chmura publiczna lub prywatna. Dotyczy to nie tylko przedsiębiorstw ze Stanów Zjednoczonych czy Unii Europejskiej, ale także tych z Polski.
Cyfrowa transformacja w Polsce: nowe wyzwania i potrzeby firm
Firmy, które szybko zaadoptują się do technologicznych zmian, zyskują oczywiste przewagi konkurencyjne - szybciej dostarczają rezultaty klientom, mogą zatrudniać mniej pracowników, podejmują decyzje w oparciu o wiarygodne dane czy automatyzują powtarzalne czynności, rozwijając ludzki potencjał.
Do tego wszystkiego najczęściej wykorzystywane są narzędzia IT - aplikacje, serwisy internetowe czy rozbudowane platformy biznesowe. W każdym z tych przypadków przetwarzana się duże ilości danych, które może obsługiwać pamięć w chmurze. Dlatego też wzrosło znaczenie chmury danych w strategiach biznesowych. Chmura informatyczna to już nie wyłącznie ciekawostka, ale fundament nowoczesnych strategii rozwoju.
Potwierdzają to dane. Do 2026 roku rynek chmury utrzyma wysoką dynamikę wzrostu na poziomie 20% rocznie[1]. Chmurę jako jeden z elementów strategii biznesowej traktuje również wiele firm z sektora MŚP, bo aż 63% z nich planuje inwestycję w nią do końca 2026 roku [2]. Zachęca je do tego przede wszystkim skalowalność zasobów, optymalizacja kosztów oraz przyspieszenie wprowadzenia produktów na rynek [3].
GigaCloud - polska chmura dla nowoczesnego biznesu
GigaCloud to dostawca usług chmurowych oferujący kompleksowe i skalowalne rozwiązania dostosowane do różnych przedsiębiorstw i branż. Jego misją jest tworzenie chmury, która podnosi poziom swobody w biznesie.
GigaCloud odpowiada na potrzeby przedsiębiorstw, które chcą przechowywać dane w Polsce lub w Europie. Wszystkie usługi marki są zgodne z nowoczesnymi standardami oraz RODO. Dowód na to stanowi baza ponad 1500 klientów w całej Europie. Polska chmura to jednak tylko fragment oferty tego dostawcy.
Oferta GigaCloud: kompleksowe rozwiązania chmurowe
GigaCloud oferuje kompleksowe rozwiązania chmurowe, w tym przede wszystkim takie jak:
- Chmura publiczna oparta na technologii VMware - chmura danych skierowana zarówno do korporacji, jak i mniejszych firm, bo system zarządzania oraz naliczania opłat jest wygodny i przejrzysty.
- Zarządzana chmura prywatna z pełną izolacją danych - to rozwiązanie, które zapewnia najwyższe bezpieczeństwo środowiska. Polecamy je dla organizacji, które działają na rynkach regulowanych lub pracują na danych wrażliwych (jak medycyna, edukacja, samorządy).
- Chmura Enterprise: elastyczne rozwiązania IaaS - to chmura komputerowa możliwa do wdrożenia jako klasyczna chmura publiczna lub chmura dedykowana z osobnymi hostami i zasobami dyskowymi.
Bezpieczeństwo i zgodność z regulacjami
Świadczenie usług w oparciu o wymogi RODO oraz PCI DSS to mocna strona GigaCloud. Dzięki temu klienci mają gwarancję bezpiecznego środowiska IT, które spełnia wszelkie wymogi w kontekście ochrony danych oraz transakcji online.
Dla wielu przedsiębiorstw znaczący jest również wysoki poziom dostępności usług. Dlatego w przypadku tego dostawcy SLA nie spada poniżej 99,995%. Co oznacza, że dopuszczalny czas przestoju (niedostępności danych) wynosi mniej niż 30 minut rocznie.
W kontekście bezpieczeństwa istotne są również mechanizmy ochrony danych i kopii zapasowych. To one gwarantują klientowi ciągłość działania systemów. Wśród działań z tej kategorii znajdują się takie jak pełna kontrola, szyfrowanie danych czy usługi BaaS i DRaaS. To wszystko buduje dostępność usług oraz ułatwia odzyskiwanie danych.
Partnerstwa i innowacje: GigaCloud i Creatio
GigaCloud blisko współpracuje z Creatio, czyli globalnym dostawcą platformy no-code do automatyzacji procesów biznesowych i systemów CRM. Integracja z platformą bezkodową Creatio daje klientom GigaCloud możliwość łatwego wdrożenia, konfiguracji oraz zarządzania CRM w chmurze. Rozwiązanie to sprawia, że dział sprzedaży może pracować efektywniej, sprawniej oraz skupiać się na obsłudze klienta, a nie administracji procesami wewnątrz organizacji.
Rozwiązania od Creatio są dostępne w ponad 80 centrach danych w całej UE. Dzięki temu klienci mają dostęp do elastycznych, bezpiecznych i odpornych na awarie usług chmurowych zlokalizowanych fizycznie w każdej części kontynentu. Gwarantuje to niezawodność, bezpieczeństwo i wysoką wydajność usług chmurowych, umożliwiając sprawną transformację cyfrową i rozwój biznesu na rynku europejskim.