Szok na Naramowicach: prywatny inwestor wybudował nowy odcinek ulicy i namalował na niej oznaczenie ścieżki rowerowej. "To jakiś żart?"
Chodzi o nowy fragment ulicy Sielawy.
W tej sprawie napisały do nas dwie osoby. - Czy ktoś mógłby się dowiedzieć co się stało z ulicą Sielawy na Naramowicach na wysokości Murapolu? Miały jeździć autobusy, miała być dodatkowa droga do wyjazdów z osiedli, zrobili nowe chodniki, nowy asfalt i teraz na tym asfalcie 6 metrów szerokości wymalowali ścieżkę rowerową. To jakiś żart - dopytuje Czytelnik Patryk. - Jako mieszkaniec ulicy Sielawy zwracam się z prośbą o poruszenie tematu sytuacji, jaka miała miejsce we wtorek na ulicy Sielawy w Poznaniu. Na nowo wybudowanej drodze asfaltowej łączącej ulicę Sielawy z ulicą Karpią, Bielicową i Czarnucha pojawiło się oznakowanie pionowe i poziome wykluczające ruch samochodowy w tej części Naramowic. Pomysł wydaje się absurdalny nawet ze względu na planowane uruchomienie trasy autobusu 151 - przyznaje kolejny Czytelnik.
Zapytaliśmy o to w Zarządzie Dróg Miejskich oraz zastępcę prezydenta Poznania, Mariusza Wiśniewskiego. Wiśniewski przyznał nam, że nie jest to miejska droga, a ZDM w środę będzie to wyjaśniać z inwestorem, sam oczekuje wyjaśnień w tej sprawie. Gdy tylko otrzymamy informację - przekażemy ją na portalu.
Już w 2022 roku było wiadomo, że ulice w tej okolicy zostaną rozbudowane i to właśnie za sprawą prywatnych inwestorów budujących mieszkania w sąsiedztwie. Budowa nowych dróg miała rzeczywiście umożliwić tu uruchomienie komunikacji miejskiej, który chociażby ułatwiałaby dzieciom dotarcie do szkoły na os. Łokietka.
- Umowa zobowiązuje inwestorów do wykonania na własny koszt dróg wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą, taką jak oświetlenie, kanalizacja teletechniczna, miejsca odpoczynku z ławkami, stojakami rowerowymi i koszami na śmieci oraz zieleń i odwodnienie. Szacowana wartość inwestycji to ok. 30 milionów złotych. Dzięki udziałowi prywatnych firm powstanie infrastruktura, która znacznie poprawi funkcjonalność transportową tego obszaru. Nowe drogi będą służyły nie tylko okolicznym mieszkańcom, ale także osobom poruszającym się w tym rejonie Naramowic - wyjaśniał w 2022 roku Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
- W ramach umowy zostaną wybudowane prawie dwa kilometry dróg oznaczonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego jako publiczne: 4KDL (ul. Czarnucha), 5KD-L, 4KD-L (przedłużenie ul. Mleczarskiej) oraz wewnętrzne: 8KDW, 6 KDWx, 10KDW, 10KDWx, 7KDWx, 9KDW. Dodatkowo powstać ma jednostronny chodnik wzdłuż dróg 8KD-Lt, 7KD-LT i 6KD-Lt oraz wyremontowany istniejący w ciągu ulicy Sielawy (na odcinku od nowo budowanej drogi 10KDWx w kierunku ulicy Naramowickiej). Prace mają być realizowane etapami. Pierwszy z nich powinien zakończyć się w czerwcu 2023 r. Wybudowany wówczas odcinek drogi 5KD-L (przedłużenie tzw. ulicy Mleczarskiej) oraz wschodni odcinek ul. Sielawy (drogi wewnętrzne 10KDW, 10KDWx, stanowiące własność firmy Murapol S.A.) pozwoli, w porozumieniu z ich właścicielem, uruchomić tymczasową komunikację autobusową. Zakończenie drugiego etapu prac planowane jest na sierpień 2024 roku. Budowa dalszego, wschodniego odcinka ul. Czarnucha (4DKL) oraz łączącej się z nią od południa ulicy, oznaczonej jako 5KDL, pozwoli objąć komunikacją autobusową kolejny obszar - wymieniało miasto. W 2023 roku pojawiały się informacje o opóźnieniach, a niektóre inwestycje kończą się właśnie teraz.
Najpopularniejsze komentarze