Nowa trasa tramwajowa w Poznaniu coraz bliżej. Są nowe informacje
Zbliża się budowa drugiego etapu trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka, od ul. Św. Marcin do węzła przy Nowym Rynku.
Inwestycja obejmuje nie tylko budowę nowego torowiska i przystanków, ale także kompleksową przebudowę ul. Ratajczaka. Spółka Poznańskie Inwestycje otworzyła w marcu oferty złożone w ramach przetargu na wybór wykonawcy robót budowlanych. Postępowanie spotkało się z dużym zainteresowaniem, a ostatecznie wpłynęło pięć ofert - wszystkie mieszczą się w założonym budżecie. Miejska komisja przetargowa wybrała najtańszą ofertę złożoną przez konsorcjum NDI ENERGY i Tormel, opiewającą na 103 miliony złotych. Firma Skanska, której propozycja była droższa o 10,5 miliona złotych, złożyła odwołanie od decyzji.
Do sprawy wraca dziś Radio Poznań. Jak dowiedzieli się dziennikarze, w poniedziałek Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła skargę firmy, która zakwestionowała wynik przetargu, tym samym przyznając rację miejskim urzędnikom i potwierdzając prawidłowość ich decyzji. Oznacza to, że niebawem umowa może zostać podpisana. Jak przekazał w rozmowie z poznańską rozgłośnią zastępce prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski, zanim to się stanie przetarg musi zostać ponownie skontrolowany przez Urząd Zamówień Publicznych. "Zakładamy, że po zakończeniu tej procedury będziemy mogli przystąpić do realizacji inwestycji jesienią, prawdopodobnie we wrześniu"- mówi Wiśniewski.
Jak już wcześniej zapowiadano, nowa trasa połączy okolice przebudowanej ul. Św. Marcin z węzłem przy Nowym Rynku, na skrzyżowaniu ul. Królowej Jadwigi, Niezłomnych, Matyi i Wierzbięcic. Dzięki temu skróci się dojazd z Wildy i Dębca do centrum miasta. Trasa będzie również stanowić dodatkową oś komunikacyjną w relacji południe-północ Poznania, po wybudowaniu prawoskrętu dla tramwajów z ul. 27 Grudnia w ul. Mielżyńskiego, a w dalszej przyszłości umożliwi połączenie tramwajowe z Garbar w kierunku Naramowic.
Najpopularniejsze komentarze