Kolejny taki samochód dostarcza komponenty do fabryki Volkswagena. Rocznie ma przejechać około 20 tysięcy kilometrów
Tym razem odpowiada on za transport elementów karoserii dla zakładu we Wrześni.
Kolejny samochód ciężarowy z napędem elektrycznym już dostarcza komponenty do fabryki Volkswagena. "Konsekwentnie rozwijamy zieloną logistykę, dzięki której ograniczamy emisję C02 do atmosfery, a także zmniejszamy poziom hałasu" - mówi Wojciech Olasek, dyrektor logistyki w Volkswagen Poznań.
Nowa elektryczna Scania R 400E została właśnie wprowadzona do użytku i sześć razy dziennie pokonuje trasę między firmą Gestamp - międzynarodowym producentem zaawansowanych podzespołów samochodowych - a zakładem Crafter we Wrześni. Szacuje się, że rocznie przejedzie około 20 tysięcy kilometrów. Pełne ładowanie pojazdu pozwala na pokonanie dystansu do 400 kilometrów.
"Porównując szacunkowe roczne zużycie energii elektrycznej na tej trasie do kilku tysięcy litrów paliwa, które na tym odcinku zużyłaby ciężarówka z napędem spalinowym wychodzi, że ograniczenie śladu węglowego wyniosłoby powyżej 20 ton CO2 w ciągu roku. Tę wartość można porównać z ilością dwutlenku węgla jaką rocznie pochłania ok. 4 hektarowy las. Z punktu widzenia produkcji istotne jest także to, iż Scania nie potrzebuje dodatkowych przerw na ładowanie baterii. Zasilanie odbywa się wyłącznie w czasie rozładunku towaru"- podkreśla Patrycja Kasprzyk, rzecznik prasowy Volkswagena.
"W pełni elektryczny pojazd ciężarowy, który przeznaczono do obsługi dostaw między wrzesińskim Volkswagenem a Gestampem, to projekt, który napawa mnie optymizmem" - mówi burmistrz Wrześni Artur Mokracki. "Stanowi on istotny krok w kierunku dążenia do realizowania praktyk tzw. zrównoważonego transportu na poziomie lokalnym. Inicjatywa ta będzie miała realny wpływ na redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Tego typu projekty ustanawiają nowe standardy w branży motoryzacyjnej. Działania pro-środowiskowe są bardzo ważne, bo w perspektywie długofalowej przynoszą wymierne efekty, w tym także dla przyszłych pokoleń" - dodaje Artur Mokracki.
Słowa burmistrza potwierdza Wojciech Olasek, który podkreśla, że obecnie wdrażana jest następna elektryczna ciężarówka, która ma obsługiwać dostawy na linii Września - Swarzędz. "Włączanie kolejnych elektrycznych pojazdów do codziennej obsługi naszych zakładów to potwierdzenie, że elektromobilność w logistyce działa" - mówi dyrektor logistyki w Volkswagen Poznań.
Wojciech Olasek przypomina, że Volkswagen Poznań nie myśli wyłącznie o krótkich trasach w kontekście zielonej logistyki. "Przykładowo zimą testowano elektryczne połączenie na trasie między zakładem Volkswagena w Poznaniu, a fabryką Volkswagen Motor Polska w Polkowicach. Każdego dnia elektryczna ciężarówka pokonywała ok. 300 kilometrów. I choć temperatura wynosiła wówczas nawet - 14 stopni C, to na tej znacznie dłuższej trasie i w czasie dużych mrozów testy zakończyły się sukcesem"- dodaje rzeczniczka.