Reklama
Reklama

Dziwna sytuacja na Hetmańskiej. Są nowoczesne przystanki, ale tramwaje je omijają

fot. Telewizja WTK / screen
fot. Telewizja WTK / screen

Pasażerów komunikacji miejskiej w tym miejscu jest sporo, więc nowy przystanek mógłby się przydać. Ale zdaniem eksperta może też zaszkodzić.

Interpelację w tej sprawie do prezydenta Poznania wystosował radny KO Tomasz Wierzbicki. "W obrębie skrzyżowania ulic Głogowska/Hetmańska są zlokalizowane przystanki tramwajowe, z czego czynne są tylko te na wlocie północnym (ul. Głogowska) oraz wschodnim (ul. Hetmańska). Dodatkowo, na wlocie po stronie zachodniej (ul. Hetmańska), są przystanki tramwajowe, na których nie zatrzymują się tramwaje linii 1 i 7 (korzystają z nich tylko sporadycznie tramwaje zjeżdżające do zajezdni Głogowska)"- czytamy.

"Mieszkańcy zwrócili uwagę, że przydałoby się uruchomienie również tych przystanków tramwajowych. Pozwoliłoby to między innymi na: skrócenie przesiadek na autobusy linii 179 (których przystanki znajdują się na wysokości omawianych nieczynnych przystanków tramwajowych), skrócenie czasu dojścia dla mieszkańców z rejonu ul. Kasprzaka oraz zmniejszenie zatłoczenia na obecnych przystankach w ul. Hetmańskiej (po wschodniej stronie)" - dodaje i apeluje o przeanalizowanie uruchomienia na stałe przystanków na skrzyżowaniu Głogowska/Hetmańska po zachodniej stronie skrzyżowania.

Sprawą zajęła się Telewizja WTK. Część pytanych przez reportera mieszkańców wolałaby, żeby przystanki jednak były czynne.

Węzeł Głogowska / Hetmańska to głównie miejsce przesiadkowe dla mieszkańców Łazarza. "Wielu mieszkańców się przesiada z tramwaju do tramwaju, czy z autobusu do tramwaju, więc skrócenie tej drogi przesiadki, czasu oczywiście byłoby wartością dodaną"- komentuje przed kamerą WTK Andrzej Janowski, przewodniczący zarządu osiedla Święty Łazarz.

Nie wszyscy uważają tak samo. Zdaniem eksperta od spraw transportu można się przesiąść na innym przystanku. "To by niewątpliwie wydłużyło czas przejazdu tramwaju i w tym sensie byłoby to bardzo niekorzystne. Przesiadka z linii nr 179 jest możliwa również w rejonie Hetmańskiej / Arciszewskiego" - mówi dr. inż. Jeremi Rychlewski ze Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP. "Tramwaje zużywają energię głównie na rozpęd, czyli ograniczenie liczby zatrzymań, bo oczywiście na przystanku trzeba się zatrzymać, wpływa korzystnie na bilans energetyczny" - dodaje.

Zarząd Transportu Miejskiego na razie sprawy nie komentuje. Odpowiedź w pierwszej kolejności ma trafić do radnego Wierzbickiego.




Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

8℃
3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
21 km
Stan powietrza
PM2.5
5.60 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro