Wyłączony zostanie odcinek jednej z poznańskich ulic. Kierowcy będą skazani na objazdy!
Od nocy z 8 na 9 listopada.
Przypominamy. Zbliża się kolejny etap budowy wiaduktów w ciągu ul. Golęcińskiej i Lutyckiej. W nocy z 8 na 9 listopada (z piątku na sobotę) wyłączony zostanie odcinek ul. Golęcińskiej i wprowadzone będą objazdy.
"Do tej pory wykonawca realizował wszystkie prace poza jezdnią ul. Golęcińskiej, dlatego ruch w tym miejscu był możliwy. Teraz przyszedł czas na budowę ostatnich przyczółków i nasypu powstającego wiaduktu, dlatego droga musi zostać zamknięta. Ze względów bezpieczeństwa prace nie mogą być prowadzone przy zachowaniu dotychczasowego przejazdu. Niech o skali tego przedsięwzięcia świadczy fakt, że do budowy tego jednego nasypu potrzeba ok. 10 tys. metrów sześciennych piasku. Prosimy o wyrozumiałość i korzystanie z wyznaczonych objazdów, po zakończeniu inwestycji mieszkańcy będą mogli zapomnieć o niedogodnościach wynikających z często zamykanego przejazdu kolejowego" - zapowiada Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Po wprowadzeniu zmian niedostępny będzie odcinek ul. Golęcińskiej i niewielki fragment Wojska Polskiego od ul. Koszalińskiej do ul. Dojazd. "Wyłączenie z ruchu części istniejącej jezdni ul. Golęcińskiej jest niezbędne do budowy nasypów na dojeździe do budowanego wiaduktu nad linią kolejową. Miastu bardzo zależy na zachowaniu przejazdu autobusów na dotychczasowych trasach, dlatego w rejonie planowanych robót wykonawca buduje tymczasową drogę. Dzięki takiemu rozwiązaniu autobusy będą mogły przejechać ul. Golęcińską bezpośrednio przy placu budowy. Zachowany zostanie również dojazd do posesji. Udostępnienie tymczasowego przejazdu dla wszystkich kierowców byłoby dużym zagrożeniem i spowolniłoby budowę. Podczas realizacji nasypów konieczna będzie praca ciężkiego sprzętu - manewry na istniejącej jezdni przy jednoczesnym utrzymaniu dotychczasowego ruchu nie byłyby możliwe, a autobusy utknęłyby w korkach. Przywrócenie przejazdu ul. Golęcińską przewidziane jest na wiosnę przyszłego roku" - informują przedstawiciele PIM.
Podkreślają, że wyłączenie z ruchu ul. Golęcińskiej umożliwi też sprawniejszą budowę ronda u zbiegu ul. Literackiej i Koszalińskiej. Termin wprowadzenia zmian zależy od dostawy stalowych belek, które stanowią kluczowy element konstrukcji mostu. Ich wcześniejsze dostarczenie było niemożliwe z powodu skutków powodzi na południu Polski, gdzie mieści się wytwórnia tych elementów.
Z uwagi na planowane wyłączenie odcinka ul. Golęcińskiej, wprowadzone zostaną objazdy. "W kierunku centrum zalecany jest objazd ulicami Biskupińską i Strzeszyńską. Dostępny pozostanie także przejazd ul. Wiencka, Koszalińską i Lutycką, jednak w tym wariancie należy liczyć się z ruchem wahadłowym przy budowie ronda u zbiegu ul. Koszalińskiej i Literackiej oraz przejazdem po tymczasowej nawierzchni. Kierowcy nadjeżdżający ul. Koszalińską będą musieli tuż przed zamkniętą drogą skręcić w prawo, w odcinek ul. Golęcińskiej prowadzący do ul. Lutyckiej. Obowiązywał będzie tam ruch jednokierunkowy, tj. w stronę ul. Lutyckiej. Dojazd do Strzeszyna będzie możliwy ulicami Witosa, Lutycką i Żołnierzy Górników lub ulicami Dojazd, Lutycką i Żołnierzy Górników"- przekazano.
Co ważne, ul. Wojska Polskiego na odcinku od ul. Dojazd do Golęcińskiej, a także ul. Podolańska między Golęcińską a Lutycką, będą dostępne tylko dla pojazdów komunikacji miejskiej albo dojeżdżających do posesji znajdujących się w tym rejonie.
"W ramach przygotowań do zmiany w organizacji ruchu powstaje nie tylko tymczasowa droga dla autobusów w rejonie ul. Golęcińskiej, ale także zaplanowano wymianę nawierzchni na ul. Biskupińskiej, którą od 9 listopada poprowadzony zostanie objazd. Prace dotyczą odcinka między ul. Literacką a przejazdem kolejowym, gdzie występują liczne spękania i ubytki. Dzięki sfrezowaniu starej nawierzchni i ułożeniu nowej poprawi się komfort kierowców"- dodano.
W dalszym ciągu wyłączona z ruchu pozostanie przebudowywana ul. Szczawnicka między ul. Lutycką a przedłużeniem ul. Podolańskiej.
Inwestycja realizowana jest przy współpracy ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Zakończenie prac planowane jest na IV kwartał 2025 r.