Trasa Kórnicka wyłączona z ruchu. Mieszkańcy Polanki muszą dojść kawałek na komunikację miejską, inni skarżą się na brak autobusu za tramwaj
Zarząd Transportu Miejskiego wyjaśnia.
W poniedziałek rozpoczęła się przebudowa Trasy Kórnickiej, a więc torowiska od osiedla Lecha do Polanki. Tym samym to pierwszy dzień bez tramwajów na trasie. I już pojawiają się głosy niezadowolenia wśród mieszkańców.
- Nie ma zapewnionej komunikacji od Franowa do Kórnickiej, gdzie bardzo dużo ludzi dojeżdża. Dlaczego nie została puszczoną linia za tramwaj na odcinku Franowo - Kórnicka? Autobus ten mógłby jeździć od Franowa przez ulice: Kurlandzką, Piaśnicką, Inflancką, Brneńską do Pleszewskiej i zawracać. To znacznie skróciłoby jazdę do Śródmieścia i przejazdy, które i tak trwają już bardzo długo przez inne remonty - napisał do nas Czytelnik.
- Rolę linii "za tramwaj" pełnią istniejące linie 162, 166, 181 i 196 - od strony Os. Czecha, Os. Lecha i Os. Tysiąclecia oraz linie 157 i 184 od strony ul. Baraniaka - wyjaśnia Rafał Wąsowicz z Zarządu Transportu Miejskiego. - Specjalnie też zmieniono trasy linii 154 i 190 kierując je przez Os. Lecha oraz ulice Milczańską i Brneńską. Z uwagi na charakter układu komunikacyjnego rejonu Osiedla Polanka nie było natomiast możliwości utworzenia oddzielnej linii za tramwaj przebiegającej wzdłuż remontowanego torowiska - dodaje.
W podobnej sprawie napisała do nas Czytelniczka Monika. - Tak zwana komunikacja zastępcza w żaden sposób nie uzupełnia poprzednich tras tramwajów. Nie ma szans, aby dostać się bezpośrednio na ul. Kórnicką, mieszkańcy Polanki nie mają żadnej komunikacji zastępczej (przez Polankę nie jedzie nawet jeden autobus!), nie ma jak dojechać do Pętli Górczyn bezpośrednio, jak to było do tej pory. Jak można tak bezmyślnie odciąć mieszkańców od komunikacji miejskiej? - pyta.
- Mieszkańcom południowej części Os. Polanka wydłużyła się niestety droga pieszego dojścia do najbliższych przystanków - przyznaje Wąsowicz. - Mogą oni po dojściu ulicą Kaliską do węzła Kórnicka (tramwaje linii 6, 7 i 13 - linie 6 i 13 co 5 minut) lub do przystanku Brneńska i stamtąd liniami 154 i 190 do Ronda Rataje (przesiadka na tramwaje linii 5, 6, 7, 12, 13 i 18), a linią 190 do centrum i dalej - tłumaczy.
Najpopularniejsze komentarze