Zmiany w USC! Zgłoszenia zgonu będzie można dokonać tylko w filii przy ul. 23 Lutego
Dodano poniedziałek, 19.07.2021 r., godz. 20.00
Zmiany zostaną wprowadzone od 22 lipca.
Od czwartku, 22 lipca zgłoszenia zgonu będzie można dokonać wyłącznie w filii Oddziału Rejestracji Stanu Cywilnego przy ul. 23 Lutego 4/6 - informują miejscy urzędnicy. Pozostałe sprawy z zakresu działalności Urzędu Stanu Cywilnego w dalszym ciągu są obsługiwane w budynku urzędu przy ul. Libelta 16/20 - dodają.
Aby zgłosić śmierć bliskiej osoby w Urzędzie Stanu Cywilnego wystarczy przygotować kartę zgonu (wystawia ją lekarz), dowód osobisty zmarłej osoby, oraz swój dokument tożsamości do okazania. Zgłoszenie zgonu można dokonać osobiście i przez pełnomocnika. Są na to 3 dni od dnia wystawienia karty zgonu. Jeśli osoba zmarła na skutek choroby zakaźnej - 24 godziny od momentu śmierci.