ENEA o fakturach korygujących przez źle działający licznik: takie sytuacje mają się nie powtórzyć
Wracamy do sprawy opłat wyrównawczych, które otrzymała część poznaniaków.
Chodzi o faktury korygujące, które są wystawiane klientom ENEI. Muszą zapłacić wyrównanie za okres kilku lat, bo stwierdzono, że ich licznik nie działa prawidłowo. Do naszej redakcji zgłaszają się w tej sprawie kolejne osoby. Ostatnio pisaliśmy o takim przypadku w środę. Wówczas zgłosił się do nas Ireneusz, który ma do zapłacenie dodatkowe 1000 złotych. Odezwała się do nas m.in. Kasia, która także musiała zapłacić 1000 złotych opłaty wyrównawczej.
Miejski Rzecznik Konsumentów w Poznaniu wystąpił w tej sprawie do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z zawiadomieniem stosowania przez przedsiębiorcę praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Co na to ENEA? - Otrzymaliśmy kilka pism od Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Poznaniu z prośbą o informacje w sprawie faktur korygujących. Każdorazowo składamy stosowne wyjaśnienia. Mimo, że sprawa wadliwej parametryzacji dotyczy tylko niewielkiej partii liczników, to do sprawy podeszliśmy bardzo poważnie. Podjęliśmy dodatkowe działania mające na celu wyeliminowanie podobnych przypadków w przyszłości - m.in. wprowadzając kolejny, dodatkowy stopień sprawdzania urządzeń pomiarowo-rozliczeniowych - tłumaczy Mateusz Gościniak z ENEA Operator.
Równocześnie ENEA przeprasza klientów, ale... działa zgodnie z prawem. - Gdy u klienta zamontowane urządzenie nie działa prawidłowo, to zgodnie z prawem wystawiamy fakturę korygującą, która odzwierciedla faktycznie zużytą przez niego energię. Oczywiście klient ma możliwość zwrócić się o prolongatę terminu płatności lub rozłożenie jej na raty - dodaje.
Najpopularniejsze komentarze