W Wielkopolsce powstaje kolejna obwodnica
W czerwcu rozpoczęto budowę obwodnicy Kępna w ciągu drogi ekspresowej S11.
Prace podzielono na dwa etapy. - W pierwszym, na który umowę podpisaliśmy w październiku 2015 r., powstał odcinek drogi ekspresowej o długości ok. 3,6 km, prowadzący na północ od węzła Kępno na S8. Wykonawca, firma Budimex, zrealizowała go za kwotę 73 mln złotych. Wybudowano trzy obiekty inżynierskie: przejście dla zwierząt średnich w ciągu drogi ekspresowej, wiadukt nad drogą ekspresową S11 w ciągu drogi powiatowej oraz wiadukt nad linią kolejową. Kierowcy wjechali na odcinek obwodnicy zrealizowany w I etapie w maju 2018 r., czyli dwa miesiące przed terminem - wyjaśnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Od czerwca 2019 roku realizowane są natomiast prace w ramach drugiego etapu prac. To przedłużenie trasy na południe od drogi ekspresowej S8. - Umowę w systemie Projektuj i Buduj podpisaliśmy z firmą INTERCOR w październiku 2017 r., a jej wartość wynosi 122,6 mln złotych. W ramach inwestycji powstanie odcinek drogi ekspresowej o długości ok. 6,8 km oraz łącznik z istniejącą drogą krajową DK11 o długości ok. 1,3 km. 14 czerwca br. otrzymaliśmy decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a cztery dni później przekazaliśmy Wykonawcy plac budowy - dodaje.
Dziś trwa tu odhumusowanie, rozpoczęto prace przy wykopach i nasypach, trwają roboty mające na celu powstanie obiektów inżynierskich. Wycinane są tu również drzewa. - Od istniejącego węzła Kępno nowa trasa o nawierzchni bitumicznej pobiegnie na południe. Początkowo będzie to droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu (do węzła Kępno Wschód), a następnie jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku (do węzła Baranów) o nośności 11,5 tony/oś, włączająca się do istniejącego przebiegu DK11. W ramach inwestycji powstanie dziewięć obiektów mostowych oraz dwa węzły: Kępno Wschód (połączenie z drogą wojewódzką nr 482) oraz Baranów (połączenie z DK11).
Obwodnica ma być gotowa w 2021 roku.