Przebudowa 13 przejazdów kolejowych w Wielkopolsce. Ma być bezpieczniej
Przejazdy są doposażane między innymi w rogatki lub sygnalizację świetlną.
W Wielkopolsce na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowały już jezdnię i tory. Kierowcy korzystają z nowej jezdni w Szulcu, Lesznie i Chwałkowie (2) na kolejowej trasie Łódź Kaliska - Tuplice, w Kobylcu, Gołańczy, Krzycku Wielkim, Boszkowie i Tuchorzy na linii łączącej Leszno i Zbąszyń oraz w Żydowie (linia Oleśnica - Chojnice), Jastrowiu (linia Piła Główna - Ustka) i Krzyżu Wielkopolskim (linia Tczew - Kostrzyn). Na skrzyżowaniu w Zbąszyniu przebudowany będzie także chodnik dla pieszych - poinformował Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.
Na przejazdach są montowane urządzenia zabezpieczające m.in. sygnalizacja świetlna, która ostrzega kierowców, pieszych i rowerzystów o zbliżającym się pociągu. Natomiast ustalonych lokalizacjach poza sygnalizacją są również instalowane rogatki a na skrzyżowaniach wymieniane jest oświetlenie. Wartość prac na 13 przejazdach w województwie wielkopolskim to ok. 19 mln zł netto.
W całej Polsce PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają poziom bezpieczeństwa na 182 przejazdach w. To efekt projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap I - część przejazdowa" o wartości ok. 250 mln zł netto. Dofinansowanie UE z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi prawie 194 mln zł netto. Wramach projektu wykonano już prace na 42 skrzyżowaniach. W przebudowie jest 90 przejazdów - dodaje Siemieniec.
Poza projektem przejazdowym, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwieszają zabezpieczenia przejazdów kolejowo-drogowych także w ramach inwestycji na wielkopolskich liniach. m.in. inwestycje na trasach Poznań - Piła, Poznań - Warszawa i Poznań - Wrocław. Budowane są również wiadukty drogowe lub kolejowe, które eliminują przejazdy w poziomie toru - kończy.