Marka Piotr i Paweł zniknie z rynku: to decyzja nowego właściciela
O tym, że właścicielem większościowych udział w wywodzącej się z Poznania sieci sklepów ma być Spar Group z RPA, pisaliśmy już w maju.
W czwartek nowe informacje w tej sprawie podaje Rzeczpospolita. Dziennik rozmawiał z nowymi właścicielami sieci. Okazuje się, że sklepy Piotr i Paweł zostaną przekształcone w Eurospar lub Spar. Cały proces zmiany marki ma potrwać kilka miesięcy, a przez kolejne 5 lat nowi właściciele chcą inwestować w sklepy, by podnieść ich jakość.
Obecnie funkcjonujące sklepy nie mają być zamykane, a pracownicy nie będą zwalniani. Wiele jednak się zmieni. Rewolucję czeka też sklep internetowy - prawdopodobnie będzie działać pod zmienioną marką.
Plany nowego właściciela zostaną zrealizowane pod warunkiem uzyskania zgody UOKiK na transakcję, a także pod warunkiem rozstrzygnięcia sporu o licencję na markę Spar. Sprawa jest skomplikowana - Spar Group z RPA (nowy właściciel PiP) spiera się ze spółką Spar Polska (zarządza obecnie 250 sklepami Spar w kraju) w sprawie tego, kto może rozwijać w Polsce markę Spar. Sprawa trafiła do sądu. Według Rzeczpospolitej wyrok ma się pojawić w ciągu kilku tygodni.
Jak podaje Rzeczpospolita, zniknięcie Piotra i Pawła to definitywny koniec segmentu delikatesowego w naszym kraju. Wcześniej istnieć przestały marki Alma oraz Bomi.
Najpopularniejsze komentarze