Poznań: miejskie autobusy z ewangelizacyjnymi banerami. "Miejsce religii jest w kościele"
W styczniu wewnątrz i na poznańskich autobusach znalazły się banery promujące hasła z ABC Krucjaty Miłości ks. kard. Stefana Wyszyńskiego.
Organizatorem akcji jest Fundacja "Nasze dzieci" we współpracy z czasopismem "Miłujcie się!", które wydawane jest przez Towarzystwo Chrystusowe. Jak czytamy na łamach czasopisma akcja ma na celu przypomnieć ideę Prymasa Tysiąclecia - "by walkę z otaczającym złem zacząć od przemiany własnego serca".
Chcieliśmy wyjść z przesłaniem chrześcijańskim w przestrzeń miasta i w nowy sposób przypomnieć znane treści. Prymas Wyszyński walczył o odnowę religijną i moralną narodu w trudnych, komunistycznych czasach. Chciał dać ludziom nadzieję i pokazać, że niezależnie od zewnętrznych okoliczności człowiek może żyć zgodnie z Ewangelią. Dziś system polityczny w kraju jest inny, ale wnętrze każdego człowieka niezmiennie potrzebuje formacji - mówi na łamach czasopisma "Miłujcie się!" Mateusz Kłosek, koordynator projektu.
Hasła mają zachęcać do konkretnych czynów miłości bliźniego.
Banery przykuwają już uwagę poznaniaków. To pewnego rodzaju dysproporcja - pamiętamy tęczowe chorągiewki, które zostały zdjęte, choć też kampania była opłacona - komentuje Magdalena Kondratowicz, Ogólnopolski Strajk Kobiet. Treści religijne nie powinny pojawiać się w komunikacji publicznej. Miejsce religii jest w kościele. To obraża moje i nie tylko moje uczucia ateistyczne. Ponadto pomyślmy, co by było gdyby pojawiły się takie informacje z drugiej strony na przykład "Allah jest wielki" lub "Bóg nie istnieje" - czy wówczas też byłoby na to społeczne przyzwolenie - dodaje. Poza tym sprawa moim zdaniem ma drugie dno. Chodzi o to, że Towarzystwo Chrystusowe chce odzyskać pieniądze, które wypłaciło w ramach odszkodowania Kasi - ofierze księdza pedofila. To chyba nie są przykłady miłości bliźniego - kończy.
Banery zauważyła również jedna z naszych czytelniczek, która przyznaje, że choć przykuwają uwagę nie są to hasła kontrowersyjne.
O komentarz w sprawie poprosiliśmy też MPK. Jak możnaszukać podobieństwa między tęczowymi chorągiewkami, które są aż i tylko, symbolem środowisk LGBT,a dekalogiem, któryformułuje zasady bycia dobrym człowiekiem? Te zasady są absolutnie uniwersalne i ponadczasowe, i dotyczą wszystkich ludzi. I tych związanych zLGBT, i chrześcijan, i ateistów, i agnostyków, i białych i czarnoskórych. Wszystkich bez względu na to z jakich się wywodzą środowisk.Te zasady mówią o szacunku, o przebaczaniu, o życzliwości, pomocy i współczuciu. Ich autorem jest wielki autorytet moralny Ksiądz Kardynał Stefan Wyszyński. Życzmy sobie, żeby te jego wskazówki, wszyscy ludzie stosowali w swoim życiu, a świat będzie na pewno lepszy - odpowiada Iwona Gajdzińska, rzecznik MPK.
Materiały są w i na 40 autobusach, w 40 tramwajach i na 10 billboardach. Kampania potrwa przez cały styczeń. Zdaniem koordynatora projektu hasła na banerach są uniwersalne i nie powinny ranić uczuć innych osób. Hasła są inspirowane treścią Ewangelii, ale nie stanowią przekazu ściśle religijnego, bo przesłanie jest uniwersalne i każdego może pozytywnie zainspirować - co na szczęście zauważa większość osób, które zetknęło się z tymi materiałami - mówi Mateusz Kłosek.
Najpopularniejsze komentarze