Społecznicy stawiają na bimby. Prawo do Miasta proponuje aż 13 nowych linii
Społeczna Koalicja Prawo do Miasta zaprezentowała swoją koncepcję rozbudowy sieci tramwajowej. Nie tylko o tramwaj na Naramowice i Dębinę.
Aż trzynaście nowych tras tramwajowych do 2030 r. chcą wybudować aktywiści zrzeszeni w koalicji Prawo do Miasta. We wtorek zaprezentowali swoje pomysły na usprawnienie komunikacji miejskiej w Poznaniu. - Bez bajek o premetrze, czy propozycjach dokumentacji, które już się tworzą - piszą na swoim facebookowym profilu społecznicy.
Prócz nowych tramwajów PdM chcą także remontować te już istniejące. Wszystko dzięki utrzymaniu nakładów na modernizację infrastruktury tramwajowej na poziomie 20-25 mln rocznie, co najmniej do 2023. Ogółem, w wizji koalicji pod przywództwem Doroty Bonk-Hammermeister Poznań ma zyskać 50 nowych składów tramwajowych do 2030.
Prócz już rozpoczętych inwestycji Prawo do Miasta proponuje zrealizowanie: do końca 2023 roku trasy na ul. Ratajczaka, trasy na Dębinę, trasy do Bramy Zachodniej, remontu ronda Rataje. Do 2025 roku: drugiego etapu trasy na Naramowice, z Wilczaka na Małe Garbary, trasy na os. Kopernika, trasy na Poznań-Wschód. Do 2027 roku: trzeciego etapu trasy na Naramowice do Umultowa. Do 2029 roku: trasy na stację Poznań-Junikowo, trasy na Wolnych Torach, czwartego etapu trasy na Naramowice w postaci odgałęzienia do ul. Rubież.
Najpopularniejsze komentarze