Cegielski modernizuje wagony dla PKP Intercity i chwali sie efektami pracy na targach w Berlinie
Jeszcze w tym roku wyjadą na polskie tory pierwsze odnowione w Poznaniu wagony. Wcześniej można je zobaczyć w ramach ekspozycji na berlińskim Innotrans.
Pod koniec 2017 r. FPS Cegielski podpisał umowę z PKP Intercity, w której zobowiązał się do realizacji modernizacji 60 wagonów pasażerskich. Podstawą do tych prac jest dobrze znany model 111A. Ze starego wagonu, w tych remontowanych przez poznańską fabrykę, pozostanie jednak tylko pudło.
Zmiany, którym poddane mają być wagony, dotyczą zarówno ich mechaniki, jak i estetyki oraz użyteczności Jedną z bardziej znaczących modernizacji jest wyposażenie ich w nowe wózki typu 25AN4 produkowane w Cegielskim. To swoiste novum w stosunku do innych zlecanych przez IC remontów wagonów, podczas których renowacji poddawane są stare wózki.
Na tory z Cegielskiego wyjechać mają też prawie zupełnie nowe wagony, jeśli chodzi o ich własności wizualne i funkcjonalne. Zostaną one wymalowane w barwach spójnych z aktualną stylistyką obraną przez firmę. W środku wprowadzono zmiany by unowocześnić wygląd, zamontowano też wygodne i ergonomiczne fotele. W całym wagonie będą dostępne gniazdka elektryczne. Zamontowano też wzmacniacze sygnału GSM, a także umożliwiono podłączenie się do sieci Wi-Fi.
Jak informuje branżowy portal Rynek-Kolejowy.pl, okazja do sprawdzenia postępów poznańskiej fabryki w modernizowaniu wagonów IC, nadarza się przy okazji berlińskich targów Innotrans, gdzie jeden z nich ma być zaprezentowany. Na polskie tory pierwsze wyremontowane egzemplarze wyjadą do końca tego roku.