Reklama
Reklama

Pojawił się miejski "Szyldownik", a wraz z nim wytyczne jak reklamować się w centrum

Miasto Poznań nie ustaje w staraniach o wyrugowanie z centrum estetycznego galimatiasu. Po ogłoszeniu utworzenia Parku Kulturowego przyszedł czas na "Szyldownik".

"Szyldownik" jest pomocą dla małych i średnich przedsiębiorców, mających swoje siedziby w śródmieściu, określającą wytyczne odnośnie wyglądu, rozmiaru i położenia banerów reklamowych. Jak mówi Piotr Libicki, plastyk miejski, broszura ma służyć także zarządcom nieruchomości i ułatwiać rozmowy z najemcami lokali. - Mając ten materiał będą mogli w prosty sposób wskazywać im właściwie rozwiązania - podkreśla Libicki.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA


Publikacja "Szyldownika" to kolejny element prac nad wdrażaniem projektu uchwały krajobrazowej, który ma na celu określenie jasnych zasad umieszczania m.in. szyldów i reklam w przestrzeni miasta. Przed dwoma tygodniami Rada Miasta przyjęła uchwałę o Parku Kulturowym, która wydziela w centrum Poznania strefę objętą rygorystyczną ochroną estetyczną. Oba działania są efektem konsultacji społecznych nad ustawą krajobrazową, która ma uchronić miasto przed reklamowym chaosem. W propozycji uchwały zaproponowano podział miasta na cztery strefy: staromiejski, centrum i dzielnice historyczne, zurbanizowaną i przyrodniczą. Na każdym z tych czterech obszarów obowiązywać mają inne zasady odnośnie ustawiania szyldów, bilbordów czy murali reklamowych. Wszystkim im przyświeca jedno główne założenie: umiar w reklamie - tak jeśli chodzi o ich wielkość, jak i kolorystykę.

Opublikowany właśnie "Szyldownik" jasno określa zasady, do których winni się stosować reklamujący się przedsiębiorcy. Chodzi np. o nieprzesłanianie elementów architektury, umieszczenie szyldu w obrębie tzw. pasa ekspozycyjnego, formę szyldów właściwą obszarom miejskim, jak i tę dopuszczalną w innych strefach. Broszura wyraźnie określa, jaką powierzchnię okna może zajmować reklamowy napis i jaką formę należy nadać neonowi. Skodyfikowane na nowo zasady dają możliwość umieszczenia restauratorom w widocznym z ulicy miejscu informacji o menu, ale według ściśle określonych zasad.

Biuletyn jest dostępny do ściągnięcia ze strony www.poznan.pl/krajobrazowa w formie elektronicznej oraz w Biurze Obsługi mieszkańca Wydziału Urbanistyki i Architektury przy placu Kolegiackim 17 (3 piętro, pokój 340 lub 342) w formie papierowej.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Może być bardzo niebezpiecznie. Jest ostrzeżenie IMGW również dla Poznania!
2℃
-3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
24.70 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro