Reklama

Pojawił się miejski "Szyldownik", a wraz z nim wytyczne jak reklamować się w centrum

Miasto Poznań nie ustaje w staraniach o wyrugowanie z centrum estetycznego galimatiasu. Po ogłoszeniu utworzenia Parku Kulturowego przyszedł czas na "Szyldownik".

"Szyldownik" jest pomocą dla małych i średnich przedsiębiorców, mających swoje siedziby w śródmieściu, określającą wytyczne odnośnie wyglądu, rozmiaru i położenia banerów reklamowych. Jak mówi Piotr Libicki, plastyk miejski, broszura ma służyć także zarządcom nieruchomości i ułatwiać rozmowy z najemcami lokali. - Mając ten materiał będą mogli w prosty sposób wskazywać im właściwie rozwiązania - podkreśla Libicki.

Sanatorium Bałtyk w Kołobrzegu - bo Twoje zdrowie zasługuje na najlepszą opiekę. Blisko morza. Blisko zdrowia. Blisko Ciebie. Zarezerwuj już dziś! www.subaltyk.pl
REKLAMA


Publikacja "Szyldownika" to kolejny element prac nad wdrażaniem projektu uchwały krajobrazowej, który ma na celu określenie jasnych zasad umieszczania m.in. szyldów i reklam w przestrzeni miasta. Przed dwoma tygodniami Rada Miasta przyjęła uchwałę o Parku Kulturowym, która wydziela w centrum Poznania strefę objętą rygorystyczną ochroną estetyczną. Oba działania są efektem konsultacji społecznych nad ustawą krajobrazową, która ma uchronić miasto przed reklamowym chaosem. W propozycji uchwały zaproponowano podział miasta na cztery strefy: staromiejski, centrum i dzielnice historyczne, zurbanizowaną i przyrodniczą. Na każdym z tych czterech obszarów obowiązywać mają inne zasady odnośnie ustawiania szyldów, bilbordów czy murali reklamowych. Wszystkim im przyświeca jedno główne założenie: umiar w reklamie - tak jeśli chodzi o ich wielkość, jak i kolorystykę.

Opublikowany właśnie "Szyldownik" jasno określa zasady, do których winni się stosować reklamujący się przedsiębiorcy. Chodzi np. o nieprzesłanianie elementów architektury, umieszczenie szyldu w obrębie tzw. pasa ekspozycyjnego, formę szyldów właściwą obszarom miejskim, jak i tę dopuszczalną w innych strefach. Broszura wyraźnie określa, jaką powierzchnię okna może zajmować reklamowy napis i jaką formę należy nadać neonowi. Skodyfikowane na nowo zasady dają możliwość umieszczenia restauratorom w widocznym z ulicy miejscu informacji o menu, ale według ściśle określonych zasad.

Biuletyn jest dostępny do ściągnięcia ze strony www.poznan.pl/krajobrazowa w formie elektronicznej oraz w Biurze Obsługi mieszkańca Wydziału Urbanistyki i Architektury przy placu Kolegiackim 17 (3 piętro, pokój 340 lub 342) w formie papierowej.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Jest ostrzeżenie IMGW pierwszego stopnia. Dla jednego powiatu w naszym regionie
21℃
16℃
Poziom opadów:
5.2 mm
Wiatr do:
21 km
Stan powietrza
PM2.5
9.10 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro