Reklama
Reklama

Poznańskie brzegi Warty się zmienią? Miasto będzie się starać o dofinansowanie

Na górze brzeg Warty dziś, na dole kosze gabionowe

Od kilku lat mówi się o konieczność wyremontowania umocnionych brzegów Warty w Poznaniu.

Już w 2016 roku pisaliśmy, że miasto przygotowuje się do wymiany betonowych umocnień na tak zwane kosze gabionowe (to kosze wypełnione kamieniami). Miały się pojawić na odcinku około 4 kilometrów między mostem Przemysła i mostem kolejowym na Garbarach. Powodem przeprowadzenia prac miał być fatalny stan obecnych umocnień.

Cierpisz na wypadanie włosów po Covid 19? Tylko w czerwcu zabiegi oksybrazji w salonach Wonderland z 15% rabatem. Zadzwoń do nas: Salon Poznań tel. 607 608 867, Salon Swarzędz tel. 512 526 525 lub zarezerwuj: Wonderland.pl
REKLAMA


Na wtorkowej sesji Rady Miasta radni zgodzili się na to, by Poznań starał się o dofinansowanie na rewitalizację brzegów Warty. Chodzi o śródmiejski odcinek rzeki. Konkretnie chodzi o fragment od mostu Przemysła I do mniej więcej cypla na rzece za mostem św. Rocha. Inwestycja miałaby być przeprowadzona we współpracy z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie - Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Poznaniu.

- Celem przedsięwzięcia jest zahamowanie postępującej degradacji istniejącej zabudowy brzegowej, wykonanej pod koniec lat 60. ubiegłego wieku. Obecny stan techniczny umocnień oraz występujących punktowo schodów, schodów z tarasami, slipów oraz wylotów kanalizacyjnych jest zły i wymaga gruntownego remontu. Betonowe elementy umocnień uległy znacznej korozji, odkrywając zbrojenia. Występują spękania, wykruszenia i liczne załamania. Stwarza to niebezpieczeństwo dla zdrowia i życia osób przebywających nad rzeką w celach sportowych i rekreacyjnych. Znaczne zniszczenia zabezpieczeń mogą ponadto potęgować erozję boczną brzegów, która stworzy zagrożenie dla przyległej infrastruktury ipogorszy warunki przepływu wód wezbraniowych - tłumaczył na sesji Grzegorz Kamiński, szef Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta.

Całość ma kosztować nieco ponad 30 milionów złotych, z czego prawie 24 mln złotych to zakres realizowany przez RZGW. Miasto ma odpowiadać za koszty w wysokości maksymalnie 7 mln złotych. Decyzją radnych, Poznań z partnerem będą mogli ubiegać się o dofinansowanie dla tej inwestycji, które może pokryć większość kosztów prac (prawie 26 mln złotych). Jeśli dofinansowanie zostanie przyznane, prace miałyby się odbywać w latach 2019 - 2020.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

IMGW ostrzega: w nocy i rano możliwe przymrozki
21℃
5℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
14 km
Stan powietrza
PM2.5
6.43 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro