Komunikacyjna rewolucja na Łazarzu - ruszyły konsultacje społeczne
W piątek mieszkańcom Łazarza przedstawione zostały trzy warianty nowej organizacji ruchu. Ich celem jest uspokojenie ruchu wewnątrz osiedla.
Zgodnie z zapowiedziami 15 grudnia mieszkańcy zapoznali się z propozycjami nowej organizacji ruchu na łazarskich ulicach. Zostały one podzielone na trzy warianty, różniące się od siebie głownie zakresem proponowanych zmian.
Wariant 1
W pierwszym wariancie organizacji ruchu zawarte zostały następujące zmiany:
1. wyłączenie z ruchu kołowego ulic przebiegających na wskroś przez Rynek Łazarski;
2. wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicach i odcinkach ulic: Jarochowskiego, Potockiej, Stablewskiego, Lodowej, Dmowskiego, Łukaszewicza, Mottego, Calliera, Granicznej, Małeckiego, Niegolewskich;
3. nakaz skrętu w ul. Szymborską (z wyłączeniem autobusów ZTM) na skrzyżowaniu ul. Szymborskiej i ul. Chociszewskiego;
4. likwidacja lewoskrętów z ul. Głogowskiej w ul. Berwińskiego (rozwiązanie zostało już wdrożone w ramach oddzielnego zadania) i ul. Śniadeckich.
Wariant 2
Drugi z przygotowanych wariantów obejmuje:
1. wyłączenie z ruchu kołowego ulic przebiegających na wskroś przez Rynek Łazarski;
2. zwężenie Głogowskiej odbywa się po jednym pasie ruchu w każdą stronę na odcinku między ul. Hetmańską i ul. Śniadeckich;
3. wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicach/odcinkach ulic: Potockiej, Stablewskiego, Lodowej, Dmowskiego, Łukaszewicza, Mottego, Calliera, Granicznej, Małeckiego, Strusia, Kanałowej, Niegolewskich, Chociszewskiego, Potworowskiego, Stablewskiego, Morawskiego, Szczanieckiej, Niegolewskich, Limanowskiego, Drużbackiej, Wyspiańskiego, Berwińskiego, Jarochowskiego, Bogusławskiego, Śniadeckich, Ułańskiej, Kossaka, Chełmońskiego, Siemiradzkiego, Grottgera;
4. likwidacja lewoskrętów z ul. Głogowskiej w ul. Berwińskiego (rozwiązanie zostało już wdrożone w ramach oddzielnego zadania) i ul. Śniadeckich.
Wariant 3
Zmiany proponowane w wariancie 3:
1. wyłączenie z ruchu kołowego ulic przebiegających na wskroś przez Rynek Łazarski;
2. zwężenie Głogowskiej odbywa się po jednym pasie ruchu w każdą stronę na odcinku między ul. Hetmańską i ul. Śniadeckich;
3. wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicach/odcinkach ulic: Potockiej, Stablewskiego, Lodowej, Dmowskiego, Łukaszewicza, Mottego, Calliera, Granicznej, Małeckiego, Strusia, Kanałowej, Niegolewskich, Chociszewskiego, Potworowskiego, Stablewskiego, Morawskiego, Szczanieckiej, Niegolewskich, Limanowskiego, Drużbackiej, Wyspiańskiego, Berwińskiego, Jarochowskiego, Bogusławskiego, Śniadeckich, Ułańskiej, Kossaka, Chełmońskiego, Siemiradzkiego, Grottgera, Kasprzaka, Matejki, Kolejowej, Gąsiorowskich;
4. likwidacja lewoskrętów z ul. Głogowskiej w ul. Berwińskiego (rozwiązanie zostało już wdrożone w ramach oddzielnego zadania) i ul. Śniadeckich;
5. wyznaczenie BUS pasów pod prąd w ciągu ul. Kasprzaka / ul. Matejki oraz na ul. Kolejowej.
Uspokojenie ruchu, uporządkowanie parkowania i uczynienie ulic Łazarza bardziej przyjaznymi mieszkańcom to najważniejsze cele wielowariantowej koncepcji organizacji ruchu dla tej dzielnicy. Obejmuje ona zmianę kierunków ruchu na wybranych odcinkach łazarskich ulic, ograniczenie prędkości do 30km/h i wyłączenie niektórych fragmentów z ruchu kołowego. W połączeniu z rewitalizacją Rynku Łazarskiego i wprowadzeniem Strefy Płatnego Parkowania zmiany te mają szansę wydatnie podnieść jakość życia mieszkańców Łazarza - informuje ZDM.
Wszystkie uwagi i opinie można przesyłać do ZDM w terminie do 31 stycznia 2018 roku pocztą elektroniczną na adres [email protected], pocztą tradycyjną na adres ZDM w Poznaniu, ul. Wilczak 17, 61-623 Poznań, dostarczając w formie pisemnej do siedziby ZDM osobiście lub w inny dogodny dla siebie sposób. W ramach konsultacji, 17 i 18 stycznia odbędą się również spotkania z mieszkańcami Łazarza.
Szczegóły można znaleźć tutaj.
Najpopularniejsze komentarze