Kiepski stan techniczny poznańskich mostów
W Poznaniu istnieje 13 przepraw przez Wartę i Cybinę. Tylko trzy z nich oceniono na 4 lub 4,5 w pięciostopniowej skali oceny stanu technicznego.
O stan mostów na terenie Poznania w październiku pytał prezydenta radny Andrzej Rataj zaniepokojony informacją o konieczności wyremontowania północnego mostu Lecha. Dziś to właśnie ten most jest oceniany najgorzej przez urzędników jeśli chodzi o stan techniczny (2 w skali od 0 do 5). Radny dopytywał czy w najbliższych latach planowane są ograniczenia w ruchu na niektórych mostach.
Odpowiedź urzędników nie napawa optymizmem. Na trzynaście przepraw przez Wartę i Cybinę w Poznaniu (niektóre mosty liczone są jako osobne konstrukcje - północne i południowe), większość otrzymała ocenę 3. Po zakończonym właśnie remoncie mostów nad Cybiną w ciągu ulicy Warszawskiej, to one będą mieć z pewnością najwyższą ocenę stanu technicznego (w wykazie przygotowanym przez urzędników widnieją jako "w trakcie remontu"). Drugie miejsce zajmuje most Św. Rocha, który powstał w 2004 roku (ocena 4,5). Na trzeciej pozycji są most Jordana i Przemysła I (4 w skali).
W najgorszym stanie, o czym pisaliśmy już powyżej, jest most Lecha (północny). Oceniono go na 2 - stąd konieczna przebudowa, która ma ruszyć w przyszłym roku. Most Lecha południowy oceniono na 3,94. Wszystkie pozostałe mosty otrzymały "trójkę". To most Mieszka I (północny i południowy), most Chrobrego (północny i południowy), most Królowej Jadwigi oraz most Marii Panny. Ocena 3 oznacza "niepokojący stan" - konstrukcja wykazuje więc uszkodzenia, których nienaprawienie spowoduje skrócenie okresu bezpiecznej eksploatacji.
- Z odpowiedzi prezydenta Poznania wynika, że pomimo takiego stanu mostów obecnie planowane są w perspektywie do końca 2022 roku tylko działania dotyczące dróg rowerowych na mostach: Bolesława Chrobrego, Mieszka I i Przemysła I - wyjaśnia Andrzej Rataj. - Wnioskować można zatem, że obecnie nie są zaplanowane w perspektywie do końca 2022 roku jakiekolwiek inne ograniczenia albo wyłączenia ruchu pieszego, rowerowego, samochodowego, autobusowego, tramwajowego lub kolejowego (tymczasowo albo na stałe) na którymkolwiek obiekcie mostowym na rzece Warcie i rzece Cybinie - dodaje.
Najpopularniejsze komentarze