Cegielski chce zbudować pociąg spalinowo-elektryczny. Projekt wspierają Przewozy Regionalne
W siedzibie Agencji Rozwoju Przemysłu zaprezentowano dziś szczegóły projektu, który ma doprowadzić do powstania hybrydowego zespołu trakcyjnego. Zakupem trzydziestu takich pojazdów zainteresowane jest spółka Przewozy Regionalne.
Spotkanie, na którym zaprezentowano szczegóły projektu, odbyło się w siedzibie Agencji Rozwoju Przemysłu, która jest właścicielem większości udziałów w poznańskiej Fabryce Pojazdów Szynowych, Przewozach Regionalnych oraz Polskim Taborze Szynowym. Te trzy podmioty zawiązały konsorcjum, które zdobyło dofinansowanie z programuInnotabor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na budowę spalinowo-elektrycznego zespołu trakcyjnego -Dzisiaj ten projekt rozpocznie swoją konsumpcję. Cegielski, PTS i Przewozy Regionalne zrealizują projekt, który dostarczy do polskich konsumentów pojazd, który swobodnie będzie mógł się poruszać po całej sieci. Mam też nadzieję, że ten produkt stanie się hitem eksportowym, bo brak elektryfikacji nie dotyka tylko Polski - powiedziała - cytowana przez portal Rynek Kolejowy - Jadwiga Emilewicz, wiceminister rozwoju.
Przedstawiciel poznańskich zakładów zapewniał, że nowy pociąg ma być bardzo innowacyjny, a pociąg będzie mógł się rozpędzić do prędkości 140km/h przy zasilaniu elektrycznym i 120km/h przy napędzie spalinowym -Wyższa prędkość jest niepotrzebna w ruchu regionalnym i przewoźnicy z niej nie korzystają. A za podwyższone parametry napędu dla wyższych prędkości płaci przewoźnik, a z nim pasażer - stwierdził Hubert Stępniewicz, prezes FPS, który zwracał uwagę, że blisko 40% linii kolejowych w Polsce jest do dziś niezelektryfikowanych.
Prace projektowe powinny zakończyć się w 2019 roku.