Stadler wykupuje tramwajową część firmy Solaris
We wrześniu ogłoszono, że Solaris połączy siły z firmą Stadler w zakresie produkcji tramwajów. Na początku grudnia pisaliśmy, że powołana do życia zostanie nowa spółka - Solaris Tram. Teraz Stadler chce wykupić część Solarisa. Według podpoznańskiej fabryki to normalna procedura.
Pierwsza informacja o zacieśnieniu współpracy między Solarisem i Stadlerem pojawiła się we wrześniu. Ogłoszono wówczas, że firmy będą działać na rynku tramwajowym. Na początku grudnia natomiast podano, że firmy zakładają nową spółkę - Solaris Tram. W Środzie Wielkopolskiej budowane i lakierowane będą pudła tramwajów, a montaż ma się odbywać w zakładach Solarisa w Wielkopolsce oraz w fabryce Stadler Polska w Siedlcach.
W ubiegłym tygodniu portal Rynek-Kolejowy.pl podał, że Stadler Rail AG powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o chęci nabycia części mienia Solaris Bus & Coach S.A. z siedzibą w Bolechowie-Osiedlu. - Zgłaszana koncentracja będzie skutkować nabyciem przez Stadler Rail AG z siedzibą w Bussnang, Szwajcaria części mienia (zorganizowanej części przedsiębiorstwa) Solaris Bus & Coach S.A. Nabywane mienie będzie wykorzystywane do produkcji stalowych pudeł tramwajowych - czytamy w komunikacie UOKiK.
Rynek-Kolejowy.pl skontaktował się z firmą Solaris, która zapewnia, że przejęcie przez Stadler części fabryki Solaris nie jest czymś niezwykłym. - To jedna z procedur związana z tworzeniem nowej spółki joint-venture, wymaganych przez prawo antymonopolowe - powiedział portalowi Mateusz Figaszewski, rzecznik Solaris Bus & Coach.
Przypomnijmy, że konsorcjum Stadler - Solaris złożyło swoją ofertę m.in. w przetargu na dostawę wraz z serwisem gwarancyjnym tramwajów niskopodłogowych dla poznańskiego MPK. Konsorcjum zaoferowało najwyższą cenę - ponad 462 mln złotych. Dla porównania najtańsza Pesa chce zrealizować zamówienie za nieco ponad 387 mln złotych. Drugi jest Modertrans (397 mln złotych). Przetargu wciąż nie rozstrzygnięto.