Pociągi Feniks po modernizacji w Cegielskim: "nowa jakość na polskim rynku"
W środę w Poznaniu zaprezentowano zmodernizowany Elektryczny Zespół Trakcyjny serii EN57 Feniks. - Feniks stanowi zupełnie nową jakość na polskim rynku kolejowym pod względem wprowadzonych rozwiązań technicznych i wizualnych - informuje Polski Tabor Szynowy.
W zakładach H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych odbywa się modernizacja 20 pociągów EN57. 10 z nich już niedługo będzie gotowych do eksploatacji. - Będą wymagały jedynie ewentualnego dostosowania do potrzeb finalnego użytkownika. Prototyp Feniksa przejechał bezawaryjnie ponad 4 tysiące km, a jego eksploatacja pomiędzy remontami generalnymi zakłada przebieg na poziomie około 3,5 miliona kilometrów. Feniks stanowi zupełnie nową jakość na polskim rynku kolejowym pod względem wprowadzonych rozwiązań technicznych i wizualnych - informuje Polski Tabor Szynowy.
Prezes PTS wyjaśnia, że zespoły EN57 zyskały nazwę handlową "Feniks" w nawiązaniu do feniksa odradzającego się z popiołów. - Naszym celem było sprostanie oczekiwaniom przewoźników, użytkujących obecne składy EN57 i dostosowanie pojazdów tego typu do rosnących wymagań podróżnych, zachowując przy tym najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa eksploatowanych jednostek - mówi Marcin Guryniuk.
Nie wiadomo jeszcze jacy przewoźnicy zdecydują się na zakup zmodernizowanych składów. Zdaniem inwestorów, utrzymanie wyremontowanego taboru jest tańsze niż nowych pociągów - m.in. przez to, że nie trzeba przygotowywać dla nich nowej bazy serwisowej. Co więcej, pociągi będą dostępne prawie od ręki - wystarczy przeprowadzić prace związane z dostosowaniem składów do wymagań zamawiającego przewoźnika. - Zmodernizowane składy mogą służyć pasażerom jeszcze kolejnych 30 lat.
Prace zlecone przez Polski Tabor Szynowy przeprowadzane są w poznańskich zakładach H. Cegielski. Pociągi mają m.in. klimatyzację, monitoring, zintegrowany system informacji pasażerskiej, udogodnienia dla matek z dziećmi i osób niepełnosprawnych, a także gniazdka elektryczne przy fotelach. Składy są wygłuszone, a siedzenia przygotowano we współpracy z ortopedami. Pojazdy dedykowane są przewoźnikom regionalnym i aglomeracyjnym. Składy mogą się poruszać z prędkością do 120 km/h.
Zadaniem Polskiego Taboru Szynowego, zleceniodawcy modernizacji, jest przyspieszenie wprowadzania na polski rynek nowoczesnego taboru kolejowego.
Najpopularniejsze komentarze