Reklama

Jest "zielone światło" dla rozbudowy autostradowej obwodnicy Poznania

Autostradowa obwodnica Poznania może zostać rozbudowana. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała decyzję środowiskową dla tej inwestycji, a to kluczowa informacja dla inwestora.

Wiosną tego roku odbywały się konsultacje społeczne w sprawie poszerzenia autostrady A2 na wysokości Poznania. Radny Jan Sulanowski przygotował stanowisko w sprawie raportu o oddziaływaniu na środowisko dla tej inwestycji. Zaapelowano w nim m.in., by zarządca trasy uzupełnił zabezpieczenia przed hałasem - mogą to być nowe ekrany akustyczne i wały ziemi. Jeśli to nie pomoże i mieszkańcy okolicy wciąż będą skarżyć się na hałas - radni proponowali kolejne zabezpieczenia.

TEJ! Zasługujesz na jesienny relaks. Linea Mare***** nad morzem to idealne miejsce na wypoczynek wśród sosnowych lasów. Odkryj spokój i komfort w wyjątkowym otoczeniu.
REKLAMA


W poniedziałek dotarła do nas informacja z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Okazuje się, że RDOŚ wydał decyzję środowiskową dla rozbudowy autostradowej obwodnicy naszego miasta. Prace mają przebiegać na odcinku między węzłami Poznań Zachód i Poznań Krzesiny. - Zakres prac obejmuje na różnych odcinkach poszerzenie korony autostrady "na zewnątrz" albo "do wewnątrz", a także przejścia jednego poszerzenia w drugie. Roboty zostaną wykonane w taki sposób, aby uzyskać przekrój poprzeczny o trzech pasach ruchu o szerokości 3,50m każdy i pas awaryjny o szerokości 3,00m - wyjaśnia Łukasz Dąbkowski, rzecznik RDOŚ w Poznaniu.

Na trasie ma powstać 14 nowych, a zmodyfikowanych zostanie 18 istniejących ekranów akustycznych lub wałów ziemnych. - Co istotne, w odniesieniu do istniejących ekranów akustycznych nałożono warunek, aby podjąć działania podwyższające ich izolacyjność akustyczną do poziomu określonego jak dla ekranów projektowanych - dodaje. Tam, gdzie jest to możliwe, a w rejonie ekranów znajduje się zabudowa mieszkaniowa, nasadzone mają być pnącza. Dodatkowo zaplanowano punktowe nasadzenia drzew i krzewów.

Dodatkowo RDOŚ nałożył na inwestora obowiązek przeprowadzenia analizy po ukończeniu prac. W jej ramach konieczne będzie m.in. zmierzenie poziomu hałasu. - Ma to określić skuteczność zastosowanych rozwiązań przeciwhałasowych, rzeczywistą wartość równoważnego poziomu dźwięku w środowisku oraz zweryfikować założenia przyjęte na etapie projektu - kończy Dąbkowski.

Wiosną informowano, że prace związane z poszerzaniem trasy mogą się rozpocząć w drugiej połowie 2017 roku. Roboty mają potrwać 1,5 roku. W ich trakcie kierowcy będą mieć do dyspozycji po dwa (zwężone) pasy ruchu w każdą stronę trasy.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

10℃
1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
18.10 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro