Droga między Ostrowem i Koninem ma być dwujezdniowa. Ruszają prace projektowe
29 miesięcy potrwają prace związane z wykonaniem opracowań projektowych dla rozbudowy DK nr 25 Ostrów Wlkp. - Kalisz - Konin. Inwestycja znalazła się w Programie Budowy Dróg Krajowych do 2023 roku.
W lutym ubiegłego roku prezydenci Kalisza i Ostrowa Wielkopolskiego wystosowali pismo do ówczesnej premier Ewy Kopacz w sprawie rozbudowy drogi krajowej nr 25 między Ostrowem i Kaliszem. Wskazywali, że trasa jest kluczowa z perspektywy mieszkańców południowej Wielkopolski i powinna zostać wpisana do Programu Budowy Dróg Krajowych do 2023 roku. - Droga ta to najszybsze i najkrótsze połączenie między największymi miastami Południowej Wielkopolski Kaliszem i Ostrowem Wielkopolskim oraz znajdującymi się między nimi Nowymi Skalmierzycami - tłumaczyli prezydenci.
W sierpniu ogłoszono listę podstawową programu budowy dróg. Znalazły się na niej także wielkopolskie trasy - m.in. S11 Kórnik - Ostrów Wielkopolski oraz Kępno - A1. Ale pojawiła się także droga krajowa nr 25 na 64-kilometrowym odcinku między Ostrowem Wielkopolskim i Koninem. To połączenie Ostrowa z A2.
Dziś już wiadomo, że ruszają prace związane z wykonaniem opracowań projektowych dla rozbudowy DK nr 25 do parametrów drogi dwujezdniowej klasy GP. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała już umowę w tej sprawie z wykonawcą - firmą Transprojekt Gdański.
- Termin realizacji to 29 miesięcy od dnia podpisania umowy. Przedmiot zamówienia obejmuje etapy: Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe, Materiały do Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach wraz z uzyskaniem Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach oraz Koncepcję Programową. W ramach I etapu opracowań projektowych przewidziane są konsultacje społeczne - wyjaśnia poznański oddział GDDKiA.