Poszerzenie autostrady A2: radni chcą nowych ekranów akustycznych
Do środy trwały konsultacje społeczne w sprawie poszerzenia autostrady A2 na wysokości Poznania. Również w środę radni z Komisji Ochrony Środowiska i Zieleni Miejskiej przyjęli stanowisko, w którym apelują do inwestora o postawienie przy poszerzanej trasie nowych ekranów akustycznych.
11 kwietnia pisaliśmy o konsultacjach społecznych prowadzonych przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w związku z planami Autostrady Wielkopolskiej zakładającym poszerzenie autostradowej obwodnicy Poznania o jeden pas ruchu. Zakończyły się w środę. - Po zakończeniu konsultacji, uwagi i wnioski społeczeństwa, w zależności od ich wagi i skomplikowania, przekażemy inwestorowi, a on będzie mieć czas na ustosunkowanie się i przekazanie nam odpowiedzi - mówił w ubiegłym tygodniu Łukasz Dąbkowski, rzecznik RDOŚ w Poznaniu. Następnie, przed wydaniem decyzji środowiskowej, z uzupełnioną dokumentacją zapoznają się strony postępowania.
W środę sprawą poszerzenia trasy zajmowali się radni z Komisji Ochrony Środowiska i Zieleni Miejskiej. Radny Jan Sulanowski przygotował stanowisko w sprawie raportu o oddziaływaniu na środowisko dla tej inwestycji. - Komisja przychyla się do tego, aby na przedmiotowym odcinku A2 zastosowana była nawierzchnia o uziarnieniu mniejszym niż 10 mm, która emituje mniej hałasu wywołanego tarciem opon - czytamy w dokumencie. Równocześnie w stanowisku zaapelowano, by zarządca trasy uzupełnił zabezpieczenia przed hałasem - mogą to być nowe ekrany akustyczne i wały ziemi. Jeśli to nie pomoże i mieszkańcy okolicy wciąż będą skarżyć się na hałas - radni proponują kolejne zabezpieczenia.
- Stanowisko zostało przekazane Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Poznaniu. W naszej opinii zaproponowane przez Autostradę Wielkopolską S.A. zabezpieczenia są niewystarczające. Mieszkańcy już się skarżą na hałas, a co dopiero, gdy zakończy się rozbudowa poznańskiego odcinka A2 - tłumaczy Sulanowski.
Dziś inwestycja zakładająca poszerzenie autostrady między węzłami Poznań Zachód i Poznań Krzesiny o trzeci pas ruchu mogłaby się rozpocząć w drugiej połowie 2017 roku. Prace mają potrwać 1,5 roku. Już wiadomo, że w trakcie robót kierowcy będą mieć do dyspozycji po dwa (zwężone) pasy ruchu w każdą stronę trasy.
Najpopularniejsze komentarze