Poznań: konferencja prezydenta kosztowała blisko 25 000 złotych
W grudniu miasto zorganizowało konferencję prasową na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, podczas której Jacek Jaśkowiak podsumowywał rok swojej prezydentury. Rozmachem wydarzenia zainteresował się jeden z miejskich radnych. Okazało się, że "event" kosztował prawie 25 tysięcy złotych.
W grudniu minął rok od rozpoczęcia prezydentury Jacka Jaśkowiaka. Z tej okazji zorganizowano konferencję, na której podsumowano dotychczasowe sukcesy nowego włodarza miasta. Wśród największych sukcesów wymieniano przejęcie przez Poznań Międzynarodowych Targów Poznańskich, reformę straży miejskiej i doprowadzenie do przywrócenia funkcji pasażerskich na starym dworcu PKP. Wspominano także o rewitalizacji centrum Poznania oraz okolic Warty, a także powstaniu przejścia dla pieszych na ulicy Matyi, przy dworcu PKP.
Rozmachem całego wydarzenia, które odbyło się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, zainteresował się radny Prawa i Sprawiedliwości Mateusz Rozmiarek. Wystosował interpelację, w której zapytał o powód organizacji konferencji na terenie MTP. - Z jakich powodów konferencja została zorganizowana na MTP, jeżeli Prezydent ma do dyspozycji na co dzień cały Urząd Miasta, w którym organizacja podsumowującego spotkania znacznie zmniejszyłaby poniesione koszty - pyta. Ale nie tylko tego dotyczy pytanie. - Ile wynosił całkowity koszt zorganizowania konferencji na MTP, licząc wszystkie wydatki na nią poświęcone - dopytuje radny.
Interpelację złożono 8 grudnia, dzień po konferencji prezydenta. Odpowiedź przygotowano natomiast kilka tygodni później. Podpisał się pod nią Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. - Zorganizowanie konferencji (...) na MTP miało na celu podkreślenie wagi sukcesu, jakim jest powrót po kilkudziesięciu latach do Poznania spółki MTP - wyjaśnia. - Niewątpliwie dodatkowym argumentem przemawiającym za zorganizowaniem konferencji (...) na terenie MTP był charakter i prestiż tego miejsca. Zamiarem władz miasta było przedstawienie Poznania jako miasta nowoczesnego i rozwijającego się dynamicznie, stąd wybór miejsca, które jest spójne z prezentowaną treścią - dodaje.
Wiśniewski wymienia też koszty związane z organizacją konferencji. Całość pochłonęła dokładnie 24 920 złotych. - Koszty techniki AV wyniosły 7100 złotych, koszt wynajmu sali 4000 złotych, aranżacji sali 2750 zł, a koszt cateringu 4750 złotych. W podanej kwocie oprócz wyżej wymienionego sprzętu i wynajmu sali ujęto również wydatki na udostępnienie szatni na 100 osób i jej obsługę, obsługę techniczną oraz organizacyjną pawilonu w dniu wydarzenia, zagwarantowanie czystości w przedmiocie najmu, oprawę sceniczną, ochronę, parking na placu Marka i w strefie przyległej do Centrum Prasowego MTP, co wynosiło 6320 złotych - precyzuje Wiśniewski.
Jak podkreśla zastępca prezydenta Poznania, konferencja okazała się sukcesem. - Efektem był osiągnięty potencjalny ekwiwalent reklamowy w postaci kilkudziesięciu relacji w mediach. Wydatki na komunikowanie się ze społeczeństwem są naturalnym elementem dbałości o wizerunek władz wszystkich miast - kończy.
Najpopularniejsze komentarze