Tak mają wyglądać węzły przesiadkowe Poznańskiej Kolei Metropolitalnej
W piątek pokazano jak będą wyglądać elementy infrastruktury na węzłach przesiadkowych Poznańskiej Kolei Metropolitalnej - rozstrzygnięto konkurs zorganizowany przez Stowarzyszenie Metropolia Poznań.
- Przedmiotem konkursu było opracowanie koncepcji architektonicznej wspólnych elementów małej architektury oraz systemów informacji wizualnej na terenie zintegrowanych węzłów przesiadkowych - wyjaśniają organizatorzy konkursu ze Stowarzyszenia Metropolii Poznań. - Zintegrowane węzły przesiadkowe to miejsca umożliwiające dogodną zmianę środka transportu wyposażone w niezbędną dla obsługi podróżnych infrastrukturę, w tym parkingi P&R i B&R, przystanki komunikacyjne, punkty sprzedaży biletów oraz systemy informacyjne m.in. umożliwiające zapoznanie się z rozkładem jazdy - dodają. Węzły przesiadkowe będą zintegrowane z systemem planowanej od lat Poznańskiej Kolei Metropolitalnej.
Pierwszą nagrodę, w wysokości 25 tysięcy złotych, przyznano pracowni projektowej Melon.group z Warszawy. - W opinii członków Sądu Konkursowego projekt zwycięskiego zespołu umożliwia wpisywanie się w różne sytuacje przestrzenne związane z architekturą budynków stacji kolejowych. Zaproponowana forma jest nowoczesna, azaprojektowane elementy małej architektury i obiekty kubaturowe cechują się optymalną funkcjonalnością.
Poznańska Kolej Metropolitalna jest flagowym przedsięwzięciem w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Metropolii Poznań. Stowarzyszenie Metropolia Poznań zrzesza 23 jednostki samorządu terytorialnego (miasto Poznań, powiat poznański i 4 gminy z powiatów ościennych). Strategia ZIT zakłada, że w ciągu 8 najbliższych lat powstanie co najmniej 40 zintegrowanych węzłów przesiadkowych. Zabezpieczono na ten cel 108 milionów euro ze środków ZIT.
Więcej o kolei metropolitalnej m.in. TUTAJ.