Czas szykować drogi na Euro 2012
Drogi lokalne, obwodnice i połączenia z autostradami - tak w skrócie przedstawia się program modernizacji Wielkopolskiego układu komunikacyjnego. Dzięki wielu mniejszym inwestycjom poruszanie się w regionie ma być usprawnione, a duże projekty - jak przebudowa Głogowskiej - mają otworzyć stolicę Wielkopolski dla zmotoryzowanych gości Euro 2012.
Na pierwszy ogień pójdą jednak mniejsze remonty, lokalnych układów komunikacyjnych. Na ten cel zarząd województwa ma już teraz przeznaczyć niebagatelną kwotę ponad 20 milionów złotych. Jak informuje Głos Wielkopolski funduszezostaną wykorzystane przy remontach aż 56 tras. Priorytetem wszystkich wojewódzkich inwestycji jest oczywiście przygotowanie regionu do przyjęcia głównych bohaterów i kibiców piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 roku.Mimo, że ostateczne decyzje, co do wyboru obiektów sportowych jeszcze nie zapadły, to właśnie Wronki wymieniane są jako jeden zośrodków, który mógłby stać się swoistym "zapleczem" Euro 2012. Dlatego planem remontowym objęte zostały m.in. właśnie okolice Wronek i połączenie z Poznaniem.
Obok modernizacji dróg lokalnych konieczna będzie także budowa obwodnic i tras, które połączą miasta organizujące Euro. Wśród projektów warto wymienić chociażby budowę dróg, które pozwolą na bezkolizyjne ominięcie Murowanej Gośliny czy Śremu. Priorytetem jest także modernizacja trasy S-5, która połączy trzy ośrodki Euro 2012: Poznań, Wrocław i Gdańsk oraz -jak informuje Głos Wielkopolski -równoległa do niej trasa 434.
Dla samego Poznania strategicznym punktem rozwoju infrastruktury drogowej jest w tej chwili ulica Głogowska, która nie tylko ułatwi wjazd do miasta od strony Wrocławia, ale także ułatwi dojazd do autostrady.Co za tym idzie, znacznie łatwiej będzie z A2 dotrzeć do Ławicy i na stadion miejski. Zakończenie prac na Głogowskiej zaplanowano na przyszły rok. Koszt inwestycji może sięgnąć nawet 350 milionów złotych.
Prace remontowe trwają także na... autostradzie A2. Na wybudowanym zaledwie pięć lat temu odcinku Września - Konin drogowcy układają dodatkowe warstwy nawierzchni. Co za tym idzie, kierowcy w wielu miejscach muszą się liczyć z utrudnieniami w ruchu iograniczeniami prędkości. Dlaczego nawierzchnia A2 już teraz wymaga remontu? Początkowo ułożenie drugiej warstwy nawierzchni planowano na 2012 rok. Jednak wzmożony ruch, szczególnie samochodów ciężarowych po wprowadzeniu winiet, wymógł wcześniejsze rozpoczęcie modernizacji. Prace na odcinku autostrady między Wrześnią a Koninem zakończą się w listopadzie bieżącego roku. Kierowcy muszą się więc przygotować, że zarówno na autostradzie, jak i drogach regionalnych do 2012 roku czekać ich będą znaczne utrudnienia w ruchu.