PKP Intercity wyda 1,8 mld złotych m.in. na modernizację wagonów
PKP Intercity chce wydać 1,8 mld złotych na swoje inwestycje związane z modernizacją 400 wagonów i 60 lokomotyw, a także wyremontowanie 9 stacji serwisowych (jedna w naszym mieście). Zmodernizowane pociągi będą kursować m.in. przez Poznań.
PKP Intercity chwali się, że coraz nowszy tabor zachęca nowych pasażerów do korzystania z podróży koleją. Więcej pasażerów to lepsze wyniki finansowe, co przekłada się natomiast na plany związane z rozwojem spółki. Właściciel PKP Intercity, PKP S.A. dokapitalizował przewoźnika kwotą w wysokości miliarda złotych. - Dzięki środkom przekazanym przez PKP S.A. zmodernizujemy około 400 wagonów, 60 lokomotyw i zaplecza do ich serwisowania - mówi Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity.
Przewoźniki liczy, że przy wsparciu unijnym będzie mógł przeznaczyć na inwestycje 1,8 mld złotych. 1,4 mld złotych ma pochłonąć kompletną przebudowę 400 wagonów starego typu, które mają się zamienić w wagony przedziałowe, bezprzedziałowe, restauracyjne i wielofunkcyjne (nazywane Combi). W wagonach mają się pojawić m.in. rozwiązania dla rodzin z dziećmi (ekrany do wyświetlania bajek, foteliki, tablice do rysowania oraz urządzenia do podgrzewania posiłku dziecku), rowerzystów, osób z ograniczoną mobilnością oraz takich, które podróżują z dużym bagażem.
- Wagony będą kursować w ramach kategorii EIC oraz IC, na trasach krajowych i międzynarodowych, gwarantując klientom jednolity standard usług. Pojawią się m.in. na liniach: Wrocław - Katowice - Kielce - Lublin, Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn, Berlin - Poznań - Warszawa czy Gdynia - Warszawa - Katowice - Wiedeń - zapowiada PKP Intercity.
Nowy wygląd zyska również 60 lokomotyw. Będą mogły poruszać się z prędkością do 160 km/h, będą mieć wyższy poziom bezpieczeństwa, ale też wyższy komfort pracy dla maszynistów - m.in. zyskają klimatyzację w kabinie.
400 mln złotych ma pochłonąć remont 9 stacji serwisowych. Nowoczesny obiekt powstanie nie tylko w Poznaniu, ale też m.in. w Warszawie, Lublinie, Szczecinie i Wrocławiu. - Poprawa infrastruktury do utrzymania pociągów usprawni pracę obsługi technicznej oraz wykluczy część ryzyk związanych z realizacją rozkładu jazdy, np. poprzez montaż urządzeń do podgrzewania rozjazdów w zimie - dodaje.
Pierwsze przetargi mają być ogłoszone jeszcze jesienią.