Reklama
Reklama

Tramwaj na Naramowice coraz bliżej?

fot. Facebook Tramwaj na Naramowice - archiwum
fot. Facebook Tramwaj na Naramowice - archiwum

Miasto informuje o posuwających się do przodu pracach związanych z przygotowaniem do budowy trasy tramwajowej na Naramowice. W ubiegłym tygodniu zakończyła się analiza koncepcji I etapu inwestycji, podczas którego ma powstać odcinek trasy pomiędzy pętlą Wilczak i Naramowicami.

O potrzebie budowy trasy tramwajowej na Naramowice mówi się od lat. Każdego roku w tym rejonie Poznania przybywa mieszkańców, a dojazd do centrum jest coraz trudniejszy przez zwiększającą się liczbę samochodów. Gdy w ubiegłym tygodniu pisaliśmy o nowej trasie tramwajowej, która ma powstać na Nowym Mieście - z ronda Żegrze do ulicy Falistej, wielu mieszkańców nie kryło oburzenia. Skarżyli się, że to trasa na Naramowice powinna być pierwsza.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA


Dziś miasto informuje o postępach w przygotowaniu do budowy trasy tramwajowej na Naramowice, na którą tak czekają mieszkańcy. Jak wyjaśniają urzędnicy, w ubiegłym tygodniu zakończyła się analiza koncepcji I etapu inwestycji (odcinek pomiędzy pętlą Wilczak i Naramowicami) przez merytoryczne jednostki. - Koncepcja została przygotowana przez specjalistów z Politechniki Poznańskiej na zlecenie Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta - informują urzędnicy.

- Gotowa opinia została przekazana do wykonawcy koncepcji, który ma teraz dwa tygodnie na ustosunkowanie się do tych uwag - wyjaśnia Piotr Wiśniewski, dyrektor BKPiR UMP. - I wówczas będziemy mogli to opracowanie udostępnić - dodaje.

Jak tłumaczą urzędnicy, koncepcja zakłada poprowadzenie trasy tramwajowej zgodnie z planowaną Nową Naramowicką. Inwestycji ma towarzyszyć przebudowa skrzyżowania Lechicka/Naramowicka. - Według tego wariantu pętla na Naramowicach zostanie zlokalizowana przy ulicy Bożydara. Powstanie także wiadukt pod torami kolejowymi, możliwa będzie budowa jednej nitki samochodowej oraz układu chodników i dróg rowerowych - wymieniają urzędnicy.

W ramach II etapu inwestycji ma powstać odcinek trasy od Małych Garbar/Estkowskiego do pętli Wilczak. Urzędnicy zaznaczają jednak, że ten etap będzie znacznie trudniejszy - m.in. przez gęstą zabudowę w tym rejonie, a także problemy z jakością gruntu. - Udało się uzyskać bardzo dużo materiału archiwalnego, jeśli chodzi o ulicę Szelągowską i wiadukt kolejowy. Równolegle trwają prace nad analizą koncepcji wykorzystania wiaduktu w ulicy Garbary - lub innych alternatywnych przejazdów.

Wszystkie analizy mają się zakończyć jeszcze w tym roku.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Może być bardzo niebezpiecznie. Jest ostrzeżenie IMGW również dla Poznania!
2℃
-3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
16.00 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro