Tramwaj na Naramowice coraz bliżej?
Miasto informuje o posuwających się do przodu pracach związanych z przygotowaniem do budowy trasy tramwajowej na Naramowice. W ubiegłym tygodniu zakończyła się analiza koncepcji I etapu inwestycji, podczas którego ma powstać odcinek trasy pomiędzy pętlą Wilczak i Naramowicami.
O potrzebie budowy trasy tramwajowej na Naramowice mówi się od lat. Każdego roku w tym rejonie Poznania przybywa mieszkańców, a dojazd do centrum jest coraz trudniejszy przez zwiększającą się liczbę samochodów. Gdy w ubiegłym tygodniu pisaliśmy o nowej trasie tramwajowej, która ma powstać na Nowym Mieście - z ronda Żegrze do ulicy Falistej, wielu mieszkańców nie kryło oburzenia. Skarżyli się, że to trasa na Naramowice powinna być pierwsza.
Dziś miasto informuje o postępach w przygotowaniu do budowy trasy tramwajowej na Naramowice, na którą tak czekają mieszkańcy. Jak wyjaśniają urzędnicy, w ubiegłym tygodniu zakończyła się analiza koncepcji I etapu inwestycji (odcinek pomiędzy pętlą Wilczak i Naramowicami) przez merytoryczne jednostki. - Koncepcja została przygotowana przez specjalistów z Politechniki Poznańskiej na zlecenie Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta - informują urzędnicy.
- Gotowa opinia została przekazana do wykonawcy koncepcji, który ma teraz dwa tygodnie na ustosunkowanie się do tych uwag - wyjaśnia Piotr Wiśniewski, dyrektor BKPiR UMP. - I wówczas będziemy mogli to opracowanie udostępnić - dodaje.
Jak tłumaczą urzędnicy, koncepcja zakłada poprowadzenie trasy tramwajowej zgodnie z planowaną Nową Naramowicką. Inwestycji ma towarzyszyć przebudowa skrzyżowania Lechicka/Naramowicka. - Według tego wariantu pętla na Naramowicach zostanie zlokalizowana przy ulicy Bożydara. Powstanie także wiadukt pod torami kolejowymi, możliwa będzie budowa jednej nitki samochodowej oraz układu chodników i dróg rowerowych - wymieniają urzędnicy.
W ramach II etapu inwestycji ma powstać odcinek trasy od Małych Garbar/Estkowskiego do pętli Wilczak. Urzędnicy zaznaczają jednak, że ten etap będzie znacznie trudniejszy - m.in. przez gęstą zabudowę w tym rejonie, a także problemy z jakością gruntu. - Udało się uzyskać bardzo dużo materiału archiwalnego, jeśli chodzi o ulicę Szelągowską i wiadukt kolejowy. Równolegle trwają prace nad analizą koncepcji wykorzystania wiaduktu w ulicy Garbary - lub innych alternatywnych przejazdów.
Wszystkie analizy mają się zakończyć jeszcze w tym roku.
Najpopularniejsze komentarze