System PKP Intercity już działa. Będą kary?
Od poniedziałku pasażerowie PKP Intercity nie mogli kupować biletów przez internet. Wszystko z powodu awarii systemu. Awaria została usunięta w środę. Teraz sprawą zajmie się Urząd Transportu Kolejowego.
Problem ze sprzedażą biletów przez internet pojawił się w poniedziałek. System sprzedaży internetowej ma czasowo obniżoną wydajność, więc mogą występować trudności w realizacji transakcji. Przyczyną sytuacji jest poniedziałkowa awaria serwera odpowiedzialnego za możliwość rezerwacji miejsc. Usterka wystąpiła po stronie dostawcy usługi dodaję przewoźnik - informowało na swojej stronie internetowej PKP Intercity.
Awaria była na tyle poważna, że jej usuwanie trwało do środy. W środę zakończono testy i weryfikowanie stabilności działania internetowego kanału sprzedaży. System działa prawidłowo - poinformowało w czwartek PKP Intercity.
Jak dowiedziało się radio RMF FM awarią zajmie się teraz Urząd Transportu Kolejowego. Sprawdzone zostanie miedzy innymi czy przez awarię pasażerowie nie zostali narażeni na niebezpieczeństwo i niewygodę. Każdy przewoźnik jest zobowiązany do zapewnienia pasażerom odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny oraz wygody i należytej obsługi. Przez należytą obsługę należy rozumieć również rozumieć prawidłowe działanie systemu sprzedaży biletów i rezerwacji miejsc - mówił w rozmowie z RMF FM Filip Lewandowski z UTK.
PKP Intercity zobowiązane jest do przedstawienia szczegółowych wyjaśnień. Będą one rozpatrywane w ramach rozszerzenia kontroli rozpoczętej po poważnej awarii w listopadzie 2014 roku. Jak dowiedziało się radio spółce mogą grozić wysokie kary nawet rzędu setek milionów złotych.