Poznań: ZDM i ZTM z profilami na Facebooku i Twitterze?
Radny Tomasz Wierzbicki ze stowarzyszenia Prawo do Miasta wystąpił z interpelacją do prezydenta Jaśkowiaka w sprawie uruchomienia kont na portalach społecznościowych przez ZTM i ZDM. Czy rzeczywiście takie konta są potrzebne?
Od kilku lat poznańskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne ma profil na Facebooku i jest on bardzo popularny wśród pasażerów. Nie tylko można tu znaleźć informacje o działalności MPK czy planowanych remontach i spowodowanych nimi zmianach w organizacji ruchu, ale też o bieżących zdarzeniach wpływających na ruch tramwajów i autobusów. Profil "lubi" ponad 22 tysiące osób.
To właśnie ten profil zachęcił Tomasza Wierzbickiego, radnego ze stowarzyszenia Prawo do Miasta, do wystąpienia z interpelacją do prezydenta Jaśkowiaka. - Zwracam się z prośbą o zobligowanie Zarządu Dróg Miejskich oraz Zarządu Transportu Miejskiego do uruchomienia kont na portalach informacyjnych Facebook i Twitter - pisze w interpelacji Wierzbicki.
Wierzbicki przyznaje, że profil prowadzony przez MPK jest źródłem informacji dla pasażerów, a inne miejskie jednostki powinny iść tym tropem. - Dzięki temu wiele informacji z zakresu zmian tras komunikacyjnych, zamknięcia ulic czy taryfy biletowej mogłoby łatwiej docierać do mieszkańców oraz przedstawicieli mediów - dodaje.
Bartosz Trzebiatowski z Zarządu Transportu Miejskiego zauważa, że ZTM prowadzi obecnie dwa rozbudowane portale internetowe - ZTM i PEKA. Wymienia też, że internauci mogą korzystać z wielu funkcjonalności, jak choćby wirtualny monitor PEKA. - W zakresie mediów społecznościowych Zarząd Transportu Miejskiego aktywnie współpracuje z Urzędem Miasta Poznania i MPK Poznań. Treści związane z transportem trafiają do odbiorców np. poprzez profil Miasta Poznania na You Tube, gdzie opublikowane są filmy instruktażowe dotyczące systemu PEKA, w tym także w języku angielskim oraz skierowane do osób głuchoniemych - tłumaczy. - Naszym celem jest jak najskuteczniejsze docieranie z informacją do pasażera, dlatego każdą metodę nowoczesnego komunikowania należy brać pod uwagę i rozważać jej wykorzystanie. Jednocześnie ważne jest aby wszystkie formy przekazu informacji były ze sobą spójne - dodaje.
Pytanie o ewentualne założenie kont na Facebooku i Twitterze zadaliśmy także w Zarządzie Dróg Miejskich. ZDM ma jedno konto na Facebooku. Nie ma tu jednak informacji o objazdach i utrudnieniach w ruchu, a o zieleni przyulicznej (TUTAJ). Ma blisko 1000 fanów. - Profil cieszy się dużym zainteresowaniem. Pracujemy również nad sposobami komunikacji za pomocą nowych kanałów informacji - wyjaśnia Dorota Wesołowska z ZDM.
Jakie jest Wasze zdanie? Czy ZTM i ZDM powinny mieć konta na Facebooku czy Twitterze? Czekamy na komentarze!