Reklama
Reklama

Pół biletu w cenie całego, czyli problem z biletomatem ZTM

fot. Krzysztof
fot. Krzysztof

Jeden z naszych czytelników próbował w środę rano kupić bilet w biletomacie ZTM przy ulicy Królowej Jadwigi. Z maszyny wypadło... pół biletu. Co zrobić w sytuacji, gdy maszyna nie działa tak jak powinna?

- Taki bilet, a w zasadzie pół biletu dostałem w biletomacie na Królowej Jadwigi - pisze nasz czytelnik, Krzysztof. Na potwierdzenie przysłał do nas zdjęcie połówki biletu.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA


Obecnie pasażerowie komunikacji miejskiej w Poznaniu mogą korzystać wyłącznie z nowych biletomatów. Stare maszyny zostały nimi zastąpione w ciągu kilku ostatnich miesięcy. - Nowe maszyny to nowa jakość. Zgłoszeń związanych z usterkami tych urządzeń jest mniej niż w przypadku poprzednich biletomatów, ale oczywiście są to tylko automaty i jakieś awarie mogą się zdarzyć - mówi Bartosz Trzebiatowski, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Co zrobić w sytuacji, gdy pojawia się kłopot z kupieniem biletu w biletomacie? - Operatorem biletomatów jest wybrana w konkursie przeprowadzonym przez ZTM Poznań firma Mennica Polska S.A., która odpowiada za serwis urządzeń. Wszystkie zauważone usterki biletomatów prosimy zgłaszać do Biura Obsługi Klienta ZTM pod numerem telefonu: 61 646 33 44. Warto pamiętać, że zielony kolor diody sygnalizacyjnej (diody znajdują się po obu stronach górnej listwy automatu) oznacza, że biletomat jest czynny. Kolor niebieski lub czerwony oznacza, że automat jest nieczynny - tłumaczy ZTM. Warto przy tym zapamiętać, o której godzinie korzystaliśmy z biletomatu i w jakiej lokalizacji się znajdował.

Jeśli biletomat przyjął pieniądze, a nie wydał biletu - należy to zgłosić do ZTM jak najszybciej. - Ważne jest, aby w treści zgłoszenia w miarę możliwości wpisać lub podać: datę i godzinę zdarzenia (system pozwala nam weryfikować czy w tym czasie transakcja przebiegła prawidłowo), numer lub dokładną lokalizację automatu, kwotę, za którą zamierzaliśmy zakupić bilet oraz bilet, który zamierzaliśmy kupić - wyjaśnia Trzebiatowski.

Poza zgłoszeniem telefonicznym na wskazany wyżej numer (w godzinach 7.30 - 18.30 od poniedziałku do piątku), zgłoszenia można dokonać przez internet: na stronach www.ztm.poznan.pl (zakładka Kontakt/napisz do nas) oraz www.peka.poznan.pl (wnioski i reklamacje na prywatnym profilu pasażera).

Zgłoszenia można też dokonać osobiście. - W jednym z 11 Punktów Obsługi Klienta ZTM Poznań (ich adresy znajdują się na obu stronach internetowych, są one czynne od pon. do pt. w godz. 6.00-20.00) za wyjątkiem POK przy ulicy Matejki 59, gdzie reklamację możemy złożyć w Biurze Obsługi Klienta - czynnym w poniedziałki i czwartki w godz. 9.00-17.00 oraz we wtorki, środy i piątki w godz. 7.30-15.30 - mówi Trzebiatowski.

Ostatnia możliwość to powiadomienie operatora biletomatów mailowo ([email protected]) lub telefonicznie - +48 22583 91 02. - Staramy się jak najszybciej rozpatrywać zgłoszenia reklamacyjne dokonując ich weryfikacji, dokładamy starań aby nowoczesne automaty biletowe jak najlepiej służyły pasażerom - kończy.

Przypominamy, że obecnie pasażerowie mają do dyspozycji 57 biletomatów. Do końca marca na ulicach ma się pojawić kolejnych 13.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Może być bardzo niebezpiecznie. Jest ostrzeżenie IMGW również dla Poznania!
2℃
-3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
24.70 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro