Będą kolejne przystanki wiedeńskie
Dodano piątek, 12.09.2014 r., godz. 17.14
W Poznaniu od 2014 roku funkcjonuje pierwszy przystanek wiedeński. Zarząd Transportu Miejskiego planuje budowę kolejnych dwóch i pyta mieszkańców o ich lokalizację.
Glosować można do 26 września za pomocą strony internetowej. W ankiecie do wyboru jest pięć opcji, wskazać można dwie z nich. Wyniki konsultacji opublikowane będą po ich zakończeniu.
Opcje do wyboru:
PLAC WIOSNY LUDÓW - na ulicy Strzeleckiej w kierunku ulicy Podgórnej;
ŁĄKOWA - na ulicy Strzeleckiej w kierunku ulicy Podgórnej;
RYNEK WILDECKI - na ulicy Wierzbięcice w kierunku ulicy Matyi;
RYNEK WILDECKI - na ulicy Wierzbięcice w kierunku Dębca;
KÓRNICKA - na ulicy Kórnickiej w kierunku centrum centrum (propozycja nowego przystanku w formie "antyzatoki" tzn. przejazd samochodów odbywa się po torowisku)
ŁĄKOWA - na ulicy Strzeleckiej w kierunku ulicy Podgórnej;
RYNEK WILDECKI - na ulicy Wierzbięcice w kierunku ulicy Matyi;
RYNEK WILDECKI - na ulicy Wierzbięcice w kierunku Dębca;
KÓRNICKA - na ulicy Kórnickiej w kierunku centrum centrum (propozycja nowego przystanku w formie "antyzatoki" tzn. przejazd samochodów odbywa się po torowisku)
Budowa przystanku wiedeńskiego polega na podniesieniu o 22 centymetry jezdni, dzięki czemu pasażerowie mogą wygodniej wsiadać do tramwaju. Zwiększa się również bezpieczeństwo, ponieważ kierowcy zmuszeni są zwolnić przed tego typu konstrukcją.
Po oddaniu do użytku przystanku na ulicy Gwarnej informowaliśmy, że nie wszyscy pasażerowie transportu publicznego potrafią z niego korzystać. Zdarza się bowiem, że oczekują oni na platformie, która przeznaczona jest również dla samochodów. - W tym miejscu przystanek wiedeński w ogóle nie powinien istnieć - mówił wówczas Michał Beim, ekspert do spraw transportu. - Ruch samochodów na ulicy Gwarnej praktycznie nie istnieje i dlatego mieszkańcy nie wiedzą, że nie powinni stać na podniesionej platformie. Tutaj powinien powstać przystanek przylądkowy - zaznaczał.
Ponadto ZTM planuje modernizację innych przystanków, na których wsiadanie odbywa się z poziomu jezdni:
Rejon Jeżyc
- przystanki RYNEK JEŻYCKI zostaną zmodernizowane w ramach przebudowy ulicy Dąbrowskiego (na odcinku od ulicy Roosevelta do ulicy Żeromskiego wraz ze skrzyżowaniem z ulicą Kraszewskiego) - obecnie trwa przygotowanie procesu projektowego;
- przystanki KRASZEWSKIEGO zostaną zmodernizowane w ramach zagospodarowania terenu po byłej zajezdni tramwajowej przy ulicy Gajowej (projekt uwzględniający lokalizacje przystanków jest przygotowany);
Rejon Wildy
- przystanki: WSPÓLNA, HCP, PAMIĄTKOWA, KOSIŃSKIEGO i RYNEK WILDECKI zostaną zmodernizowane w ramach kompleksowej przebudowy ulicy 28 Czerwca 1956 r. - obecnie trwa przygotowanie procesu projektowego;
Rejon Jeżyc
- przystanki RYNEK JEŻYCKI zostaną zmodernizowane w ramach przebudowy ulicy Dąbrowskiego (na odcinku od ulicy Roosevelta do ulicy Żeromskiego wraz ze skrzyżowaniem z ulicą Kraszewskiego) - obecnie trwa przygotowanie procesu projektowego;
- przystanki KRASZEWSKIEGO zostaną zmodernizowane w ramach zagospodarowania terenu po byłej zajezdni tramwajowej przy ulicy Gajowej (projekt uwzględniający lokalizacje przystanków jest przygotowany);
Rejon Wildy
- przystanki: WSPÓLNA, HCP, PAMIĄTKOWA, KOSIŃSKIEGO i RYNEK WILDECKI zostaną zmodernizowane w ramach kompleksowej przebudowy ulicy 28 Czerwca 1956 r. - obecnie trwa przygotowanie procesu projektowego;
- przystanki RÓŻANA - z uwagi na trudną sytuację techniczną tj. zbyt małą odległość od główki szyny do krawężnika, budowa przystanku wiedeńskiego wymagałaby zawężenia chodnika
Rejon Łazarza
- przystanki SIELSKA - z uwagi na obowiązującą organizację ruchu (dwa pasy ruchu na ulicy Głogowskiej w kierunku Górczyna, w tym jeden po torowisku) wykonanie przystanku wiedeńskiego wymagałoby ograniczenia przejazdu dla samochodów do jednego pasa ruchu - przez przystanek;
Rejon Rataj
- przystanki KÓRNICKA - zlokalizowane w rejonie skrzyżowania ulic Kórnicka-Jana Pawła II-Kaliska
Stan obecny: pięć przystanków tramwajowych (dwa od strony os. Lecha, dwa od strony ronda Rataje i jeden od strony ronda Śródka po zjeździe ze skrzyżowania)
Propozycja zmiany:
• cztery przystanki tramwajowe - tylko po zjeździe ze skrzyżowania
• budowa nowego przystanku na ulicy Kórnickiej w formie "antyzatoki", tzn. przejazd samochodów odbywa się po torowisku (UWAGA! Ta propozycja została ujęta w konsultacjach);
• poprawa bezpieczeństwa pieszych w rejonie przystanków (jeden przystanek dla linii jadących w kierunku centrum na ulicy Kórnickiej, obecnie są dwa tj. jeden od strony os.Lecha i jeden od strony ronda Rataje);
• poprawa przepustowości na skrzyżowaniu (głównie dla tramwajów);
• poprawa bezpieczeństwa pieszych na ulicy Kórnickiej.
Najpopularniejsze komentarze