Reklama
Reklama

Niebezpieczne ścieżki rowerowe

Znaki drogowe, sygnalizatory i lampy oświetleniowe. Z takimi przeszkodami na ścieżkach rowerowych zmagają się miłośnicy dwóch kółek.

W Poznaniu nie brakuje miejsc, w których rowerzyści muszą jechać slalomem pomiędzy elementami infrastruktury drogowej. Czasami taki slalom kończy się tragicznie. W 2013 roku mieszkanka Zduńskiej Woli zderzenie z latarnią przypłaciła życiem. Po tym wypadku miejscowa prokuratura zobowiązała zarządców dróg do usunięcia niebezpiecznych elementów.

Do kupienia budynek w centrum miasta powiatowego przy szosie S5. Dwa piętra po 200 m, 2 skarbce bankowe w wysokich piwnicach, wielki strych do zagospodarowania, parking, garaż.
REKLAMA

W Poznaniu osiemdziesiąt procent latarni ulicznych należy do firmy Eneos. Jeżeli słup znajduje się na ścieżce rowerowej, zarządca drogi powinien wystąpić o jego przeniesienie - Powinien wystąpić do właściciela infrastruktury oświetleniowej o wydanie warunków usunięcia kolizji, żeby te urządzenia przenieść poza ścieżkę - mówi Piotr Grocholewski, dyrektor Eneos.

Oprócz latarni i znaków na ścieżkach można też spotkać słupy z sygnalizacją świetlną. Zdaniem rowerzystów, kolejnym problemem jest projektowanie zbyt wąskich ścieżek - Szuka się rozwiązań optymalnych, a jeżeli ktoś ma jakieś zastrzeżenia, związane z rozwiązaniami ruchu, prosimy o ich przesyłanie. Na pewno się im przyjrzymy - mówi Dorota Wesołowska z ZDM. Urzędnicy dodają, że trudno jest pogodzić interesy wszystkich uczestników ruchu drogowego.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

13℃
6℃
Poziom opadów:
0.3 mm
Wiatr do:
26 km
Stan powietrza
PM2.5
15.30 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro