Kładka nad peronami 4-6 z pozwoleniem na budowę
Wojewoda wielkopolski wydał pozwolenie na budowę kładki nad peronami 4-6 na poznańskim dworcu PKP. - Dokument jest ważny trzy lata i na pewno nie będziemy się spieszyć - wyjaśnia TriGranit, który kładkę będzie budować.
O budowie kładki nad peronami 4-6, która umożliwi osobom udającym się z ulicy Głogowskiej bezpośrednie wejście do budynku nowego dworca PKP mówi się od dawna. Dziś Tomasz Stube, rzecznik wojewody wielkopolskiego poinformował, że wojewoda wydał pozwolenie na jej budowę.
- Wojewoda Wielkopolski wydał pozwolenie na budowę kładki międzyperonowej łączącej budynek nowego dwora PKP w Poznaniu z peronami 4,5,6 wraz z zejściami na perony. Pozwolenie dotyczy także rozbiórki części wiat na peronach od strony ul. Głogowskiej - wyjaśnia Tomasz Stube.
- Projekt budowlany przewiduje połączenie istniejącego obiektu Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego z peronami 4, 5, 6 oraz zejściem przy Dworcu Zachodnim. Kładka będzie połączona po stronie wschodniej z ciągiem pieszym znajdującym się na parkingu ZCK umożliwiając tym samym dojście pasażerów kierujących się od strony zachodniej układu w stronę nowego obiektu dworcowego. Będzie opierać się na stalowych żelbetonowych słupach posadowionych na peronach oraz przy zejściu od strony Placu Dworcowego. Na kładkę międzyperonową planowane są wejścia za pomocą schodów stałych, a na peronach 4, 5 i przy zejściu od strony zachodniej także za pomocą schodów ruchomych. Dodatkowo między poziomem wejść i poziomem kładki zostały zaprojektowane windy. Zadaszenia na peronach 4,5 i 6 zostaną częściowo zdemontowane - dodaje.
Przemysław Terlecki, rzecznik TriGranit przyznaje, że pozwolenie na budowę jest ważne trzy lata. - Na pewno nie będziemy się spieszyć z inwestycją. Oczywiście chcielibyśmy, aby prace ruszyły w tym roku, ale cały czas czekamy na decyzję PKP w sprawie starego budynku dworca - tłumaczy. - Wciąż nie ma decyzji na temat tego, czy kładka będzie przechodzić przez stary budynek dworca czy będzie poprowadzona przed nim - dodaje.
Terlecki podkreśla, że inwestycja na pewno będzie skomplikowana i aby ją prowadzić konieczne będzie dogadanie się z innymi instytucjami. - Polskie Linie Kolejowe planują remont peronów 4-6 i to od nich będzie zależeć w jakim zakresie perony będą przebudowane i jak będzie wyglądać zadaszenie. My odpowiadamy za kładkę. Na pewno będziemy musieli się zgrać i zrobić wszystko, by pasażerowie jak najmniej odczuli utrudnienia związane z prowadzeniem inwestycji - kończy Terlecki.
W przypadku przebudowy samych peronów 4-6 w roku 2015 na tę inwestycję przeznaczono 21,5 mln złotych, a w 2016 30 milionów złotych. Dwa miliony zapisano na rok 2014. Co zostanie zrobione po zachodniej stronie dworca? - Całkowicie przebudowane zostaną perony 4-6. Cała ich infrastruktura, pojawią się tutaj windy. Prace będą wykonane w podobnym zakresie jak na peronach 1-3, ale nie wiadomo jeszcze jak perony będą wyglądać - mówił nam w grudniu ubiegłego roku Zbigniew Wolny z PKP PLK. - Wymieniony zostanie układ torów. Diametralnie zmieni się też przejście podziemne. Całość ma zostać dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wymienione zostaną wszystkie instalacje do sterowania ruchem - dodał.
Najpopularniejsze komentarze