Reklama
Reklama

Estakady Katowickiej nie zamkną na "widzimisię"

Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego nie podjął jeszcze decyzji w sprawie ewentualnego zamknięcia Estakady Katowickiej. Podkreśla, że decyzja musi być poparta raportami i ekspertyzami. Tymczasem osiedlowi radni z Rataj wyrażają sprzeciw wobec propozycjom społeczników związanym z odbudową trasy na poziomie gruntu.

Wciąż nie wiadomo czy i kiedy miałaby zostać zamknięta Estakada Katowicka w ciągu ulicy Krzywoustego lub jej część. Już pod koniec stycznia ujawniliśmy, że Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego rozważa zamknięcie nitki wlotowej do Poznania ze względu na jej fatalny stan. W rozmowie z nami Jerzy Witczak przyznał, że decyzję podejmie być może przed 28 lutego (właśnie do wtedy obowiązuje zgoda na utrzymanie ruchu na konstrukcji).

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA


- Decyzja jeszcze nie zapadła - mówi dziś Jerzy Witczak, WINB. - Na pewno nie chcę, aby była ona postrzegana jako moje "widzimisię", dlatego wciąż czekam na kolejne ekspertyzy i raporty w sprawie stanu estakady - dodaje. - Oczywiście dobrze jest wysłuchiwać rad innych osób, ale i tak odpowiedzialność spoczywa na mnie. To ja muszę podjąć dobrą decyzję, a wątpliwości mam duże - tłumaczy.

Tymczasem swoje stanowisko w sprawie odbudowy estakady przygotowali osiedlowi radni z Rataj. Odnoszą się do pomysłów społeczników (piszemy o nim TUTAJ), którzy chcą rezygnacji z planów odbudowy estakady w obecnym kształcie. Ich zdaniem trasa powinna być puszczona "po gruncie", bo będzie to m.in. tańsze. ZDM chce odbudować estakadę i popierają to Rady Osiedli Żegrze, Rataje oraz Chartowo.

- Rady Osiedli wyrażają swój sprzeciw wobec koncepcji stowarzyszeń obywatelskich (droga na poziomie gruntu). Uważamy, że realizacja inwestycji w takiej postaci spowoduje znaczne pogorszenie życia mieszkańców Chartowa, Rataj i Żegrza z następującymi konsekwencjami: generowaniem korków na nowych skrzyżowaniach/rondach, zwiększeniem ruchu pojazdów na ulicach osiedlowych i międzyosiedlowych na Dolnym i Górnym Tarasie Rataj, postępującym niszczeniem nawierzchni dróg, podwyższeniem ryzyka kolizji i wypadków drogowych, większym zanieczyszczeniem środowiska przez spaliny z pojazdów stojących w korkach na nowych skrzyżowaniach - informują osiedlowi radni.

Radnych z ratajskich osiedli nie przekonuje też zapewnienie, że droga na poziomie gruntu byłaby tańsza. - Przedstawione kwoty nie są pokryte w żaden sposób wyceną merytoryczną. Zawierają luźno rzucone sumy bez poparcia kosztorysem. Ponadto przedstawiona koncepcja nie mówi nic o ewentualnym dostosowaniu całej okolicznej infrastruktury do nowych rond, skrzyżowań - dodają.

Ostatecznie radni podkreślają, że stowarzyszenia proponują rozwiązanie, które jest sprzeczne z potrzebami i oczekiwaniami mieszkańców przez nich reprezentowanych. - Dlatego składamy do władz Poznania wniosek o realizację inwestycji odbudowy Estakady Katowickiej w jej obecnym kształcie - kończą.

Zgodnie z Wieloletnią Prognozą Finansową Poznania przebudowa Estakady Katowickiej w ciągu ulicy Krzywoustego ma się zakończyć w 2019 roku.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Może być bardzo niebezpiecznie. Jest ostrzeżenie IMGW również dla Poznania!
2℃
-3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
32.40 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro