Estakady Katowickiej nie zamkną na "widzimisię"
Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego nie podjął jeszcze decyzji w sprawie ewentualnego zamknięcia Estakady Katowickiej. Podkreśla, że decyzja musi być poparta raportami i ekspertyzami. Tymczasem osiedlowi radni z Rataj wyrażają sprzeciw wobec propozycjom społeczników związanym z odbudową trasy na poziomie gruntu.
Wciąż nie wiadomo czy i kiedy miałaby zostać zamknięta Estakada Katowicka w ciągu ulicy Krzywoustego lub jej część. Już pod koniec stycznia ujawniliśmy, że Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego rozważa zamknięcie nitki wlotowej do Poznania ze względu na jej fatalny stan. W rozmowie z nami Jerzy Witczak przyznał, że decyzję podejmie być może przed 28 lutego (właśnie do wtedy obowiązuje zgoda na utrzymanie ruchu na konstrukcji).
- Decyzja jeszcze nie zapadła - mówi dziś Jerzy Witczak, WINB. - Na pewno nie chcę, aby była ona postrzegana jako moje "widzimisię", dlatego wciąż czekam na kolejne ekspertyzy i raporty w sprawie stanu estakady - dodaje. - Oczywiście dobrze jest wysłuchiwać rad innych osób, ale i tak odpowiedzialność spoczywa na mnie. To ja muszę podjąć dobrą decyzję, a wątpliwości mam duże - tłumaczy.
Tymczasem swoje stanowisko w sprawie odbudowy estakady przygotowali osiedlowi radni z Rataj. Odnoszą się do pomysłów społeczników (piszemy o nim TUTAJ), którzy chcą rezygnacji z planów odbudowy estakady w obecnym kształcie. Ich zdaniem trasa powinna być puszczona "po gruncie", bo będzie to m.in. tańsze. ZDM chce odbudować estakadę i popierają to Rady Osiedli Żegrze, Rataje oraz Chartowo.
- Rady Osiedli wyrażają swój sprzeciw wobec koncepcji stowarzyszeń obywatelskich (droga na poziomie gruntu). Uważamy, że realizacja inwestycji w takiej postaci spowoduje znaczne pogorszenie życia mieszkańców Chartowa, Rataj i Żegrza z następującymi konsekwencjami: generowaniem korków na nowych skrzyżowaniach/rondach, zwiększeniem ruchu pojazdów na ulicach osiedlowych i międzyosiedlowych na Dolnym i Górnym Tarasie Rataj, postępującym niszczeniem nawierzchni dróg, podwyższeniem ryzyka kolizji i wypadków drogowych, większym zanieczyszczeniem środowiska przez spaliny z pojazdów stojących w korkach na nowych skrzyżowaniach - informują osiedlowi radni.
Radnych z ratajskich osiedli nie przekonuje też zapewnienie, że droga na poziomie gruntu byłaby tańsza. - Przedstawione kwoty nie są pokryte w żaden sposób wyceną merytoryczną. Zawierają luźno rzucone sumy bez poparcia kosztorysem. Ponadto przedstawiona koncepcja nie mówi nic o ewentualnym dostosowaniu całej okolicznej infrastruktury do nowych rond, skrzyżowań - dodają.
Ostatecznie radni podkreślają, że stowarzyszenia proponują rozwiązanie, które jest sprzeczne z potrzebami i oczekiwaniami mieszkańców przez nich reprezentowanych. - Dlatego składamy do władz Poznania wniosek o realizację inwestycji odbudowy Estakady Katowickiej w jej obecnym kształcie - kończą.
Zgodnie z Wieloletnią Prognozą Finansową Poznania przebudowa Estakady Katowickiej w ciągu ulicy Krzywoustego ma się zakończyć w 2019 roku.
Najpopularniejsze komentarze