Bramę Poznania otworzą w maju. Kosztowała blisko 100 mln
Prawdopodobnie w marcu pierwsze grupy wejdą do Bramy Poznania i zapoznają się z wersją beta ekspozycji. W długi majowy weekend prawdopodobnie obiekt zostanie oficjalnie otwarty dla zwiedzających.
Gdy obiekt zaczął powstawać - funkcjonował pod nazwą Interaktywne Centrum Historii Ostrowa Tumskiego (ICHOT), ale od pewnego czasu używana jest dla niego inna nazwa. To Brama Poznania. - Brama Poznania jest nazwą o wiele pojemniejszą niż Interaktywne Centrum Historii Ostrowa Tumskiego - mówi Robert Mirzyński, dyrektor Centrum Turystyki Kulturowej TRAKT. - Z jednej strony związana jest z Poznaniem, a z drugiej z pojmowaniem i wiedzą - dodaje.
Nazwa nie jest jedyną nowością. Pojawiło się też nowe logo obiektu. - Wcześniej istniało logo o bardziej przewidywalnej formie. Sami autorzy w pewnym momencie przyszli do nas i stwierdzili, że warto nad tym popracować, warto coś więcej opowiedzieć tym znakiem. To przecięcie to słynna szczelina, to właśnie ta brama zachęcająca do odwiedzenia budynku - tłumaczy.
Budowa bryły już się zakończyła. - Prace, jeśli chodzi o sam budynek i infrastrukturę zostały już zakończone. W tej chwili trwają ostatnie prace wykończeniowe. Przede wszystkim jednak jest instalowana ekspozycja. Sami jesteśmy ciekawi jak to, co wymyślili projektanci zafunkcjonuje w rzeczywistości - zauważa.
Podczas budowy Bramy Poznania wykorzystano 6 tysięcy metrów sześciennych betonu, wybrano 7500 metrów sześciennych ziemi. W obiekcie użyto szkła o łącznej powierzchni 400 metrów kwadratowych i 600 ton stali. Dziennie pracowało tu 200 osób.
Kiedy będzie można zwiedzić ekspozycję? - Długi weekend majowy warto sobie zarezerwować na wizytę w Bramie Poznania. Myślimy, że pierwsze grupy będą wpuszczane do obiektu już w marcu. Ale będzie to wówczas wersja beta. Głównym elementem, który oprowadzi zwiedzających po ekspozycji będzie audioprzewodnik - zapowiada.
Mirzyński liczy na to, że Brama Poznania będzie się cieszyć dużą frekwencją zwiedzających. - Każdy turysta przyjeżdżający do naszego miasta powinien odwiedzić właśnie Bramę Poznania. Inaczej sobie tego nie wyobrażam - kończy.
Inwestycja pochłonęła blisko 100 milionów złotych, z czego ponad 53 miliony dołożyła Unia Europejska.
Zobacz spot promujący Bramę Poznania:
Najpopularniejsze komentarze